Més de quatre-cents escolars de Martorell descobriran l’univers aquest mes de novembre amb el Planetari instal•lat al Centre Cultural. Els primers grups d’escolars van començar a visitar aquest dimarts al matí el Planetari Fora d’Òrbita que hi ha instal•lat a la sala d’exposicions del Centre Cultural i que s'ha emmarcat en una de les activitats paral•leles a l’exposició De la Terra a L’Univers, que organitzen l’Ajuntament de Martorell i la Diputació de Barcelona. Fins el proper 15 de novembre és previst que visitin aquest espai més de quatre-cents alumnes de centres escolars d’infantil, primària i secundària de Martorell, per conèixer el funcionament i distribució de l’univers des de la perspectiva terrestre. A més dels escolars, el Planetari i l’exposició estan oberts a particulars i famílies, que també podran gaudir d’altres activitats astronòmiques que els permetran observar el sol i la lluna. Dos grups d’alumnes de l’Escola Juan Ramón Jiménez van ser els primers en apropar-se aquest dimarts al matí al Planetari que el projecte divulgatiu Fora d’Òrbita ha instal•lat a la segona planta del Centre Cultural. Es tracta d’un iglú gegant que roman en plena foscor i que, a través d’un projector digital, permet recrear el cel nocturn a Martorell eliminant la contaminació lumínica i atmosfèrica. Les visites d’escolars martorellencs hi aniran passant fins el divendres 15 de novembre en 17 sessions i permetran apropar l’astronomia a uns quatre-cents nens i nenes d’educació infantil, primària i secundària.
A més dels escolars, el Planetari estarà obert a tothom els dies 15 de novembre (de 17.30 a 20 hores), dissabte 16 (de 17.00 a 20.00 hores) i diumenge 17 (d’11.00 a 14.00 hores) al preu de 2 euros.
La resta d’activitats programades dins la mostra De la Terra a l’Univers són gratuïtes: l’observació de la lluna aquest divendres 8 de novembre (de 17.30 a 20 hores) a la Plaça de les Cultures i una conferència sobre Mentides i veritats sobre la Lluna, a càrrec de Carles Schnabel el mateix dia al Centre Cultural, a partir de les 19.30 hores.
I diumenge 17 de novembre, afegeix Parellada, també es podrà fer observació del sol amb l’ajut de dos telescopis. Una activitat que faran a la plaça de les Cultures entre les 12.00 i les 14.00 hores.