La Generalitat de Catalunya ha enllestit el projecte per construir el Centre de Formació Professional integrada en el sector de l’automoció, que impulsa conjuntament l’Ajuntament de Martorell i les empreses del sector.
Pendent de la licitació de l’obra, prevista per a la tardor, la regidora de Treball, Indústria, Promoció Econòmica, Relacions Institucionals, Dinamització Comercial i Turisme de l’Ajuntament de Martorell, Teresa Casanovas, assegura que “des del primer dia, aquest equip de govern ha fet una aposta clara per aquest projecte que, si no fos per la seva insistència, potser hagués quedat amagat en un calaix”.
Casanovas destaca el pes de l’Ajuntament de Martorell en fer realitat aquesta obra, amb la cessió dels terrenys on s’ubicarà el futur centre. També participant del disseny de l’equipament, del pla d’empresa i agilitzant tots els tràmits possibles, com a pas previ i decisiu pel desenvolupament del projecte.
Fruit d’aquest treball, l’Ajuntament de Martorell tindrà representació als òrgans de govern d’aquest centre. Casanovas explica que “d’una banda, Martorell enfortirà, encara més, el seu paper com a referent del sector de l’automoció arreu de l’Estat i fer-se un lloc de privilegi en el mapa pedagògic del país.
I, d’una altra, que serà un centre que garantirà un aprenentatge de qualitat per als més joves.
“En aquest centre, comparable a qualsevol universitat, hi haurà 1.200 estudiants d’arreu que seran el futur del sector de l’automoció. Des de l’Ajuntament tenim molt clar que quan uneixes formació i jovent estàs fent una aposta ferma de futur”.
Finalment, la regidora confessa estar convençuda que amb l’obertura d’aquest centre la gent i les empreses de Martorell en sortiran guanyant amb un seguit de noves oportunitats”. El Centre serà un equipament de primer nivell mundial.