aMartorell.com

L�App cultural de l�Ajuntament de Martorell   
Pàgina principal >> Cultura >> S'aprova el Pla director del projecte de rehabilitació del Castell de Sant Ge...
Noticia

S'aprova el Pla director del projecte de rehabilitació del Castell de Sant Genís de Rocafort

aMartorell.com
09/01/2012

Comparteix
Castell de Rocafort de Martorell

L'Ajuntament de Martorell ha fet el primer pas per a la rehabilitació del Castell de Sant Genís de Rocafort. La junta de govern local ha fet l’aprovació inicial del Pla director, el projecte bàsic i executiu d’ordenació i rehabilitació de l’equipament i el seu entorn. El pressupost d’execució s’eleva a 421.051,14 euros. El projecte es troba a exposició pública fins a l’aprovació definitiva.

Un edifici del segle X
El Castell de Sant Genís de Rocafort és un edifici romànic situat a la serra de Martorell. Va ser fundat per Guillem II Bonfill, senyor de Castellví de Rosanes, a l’antic castell de Rocafort, l’any 1042. Un terratrèmol l’any 1448 va destruir la volta de l'església i la casa dels monjos i va ser secularitzat el 1534.

De l’edifici se’n conserven les restes de l'església romànica, de mitjan segle XII. És de planta rectangular, obrada amb carreus de pedra local rogenca, molt ben escairada. Es conserva un arc toral ogival que fa pensar en una volta de canó apuntada, de tipologia romànica.

La porta principal té dues arquivoltes, emmarcades per una senzilla imposta, i guardapols exterior ornat amb semiesferes. El timpà, llis, és centrat per un gravat amb una flor de sis pètals.

Els dos museus de Martorell conserven capitells, sarcòfags i diversos elements esculpits procedents de Sant Genís. Del castell de Rocafort en resten escassos vestigis, amb prou feines algunes restes de muralla que ressegueixen el perfil de la roca.


Font: martorell.cat

[ Fer comentari ]

Martorellenc
09/01/2012
17:18

tenim diners o els te la generalitat per pagar la remodelació. els demanarem al estat espanyol. els recullirem amb el copago de la seguretat social. hans a tocat la loteria i estem a l'ignorancia. qui te la resposta.

en Cosesclares a les 22:09 del dia 09/01/2012 ha replicat...
Qui perd els origens perd la identitat.
en Martorellenc a les 08:21 del dia 10/01/2012 ha replicat...
fins a les hores no hem tingut origens???? estem an crisis.
Lua
10/01/2012
15:33

Hem fan por les "seves" remodelacions, sovint acabant desvirtuant el que eren o ensorrades del tot..

jepet
11/01/2012
11:18

potser ara no es el millor moment pero esta be que es contempli la rehabilitacio. les preguntes que jo faig : qui fara aquesta feina? donara guanys a gent del poble? es prioritari? necessari? no ens manca res mes? :(

xavi
12/01/2012
08:35

Crec que el poble necesita altres coses, com que la gent pugui anar caminant amb toa seguretat desde la avinguda de can Cases fins la estació de Martorell enllaç (no hi ha cap mena de vorera ni llum), per la avinguda Pau Claris.

Caín
12/01/2012
08:56

Avuí hi hà boira però això es fum. ( I el fum no deixa veure el que hi hà darrere ) ( El fum pot tindre diferentes olors o no tindren ) ( Però el fum sempre es fum )

alucinant
12/01/2012
23:09

Em sembla alucinant que en aquests temps de crisi, amb ajuntaments en la ruina (el nostre inclòs) , es destini poc menys de mig milió d'euros a rehabilitar un castell. He mirat la data de la notícia no fós del 28 de desembre! Però no, posa 9 de gener.

mar
14/01/2012
22:01

Vergonyós.....s/c....com tot el que fa el nostre "estimadíssim·" ajuntament!!! Deixeu el Castell en ruines que no fa falta per viure...la vida és mirar endavant i més en temps de crisi!!!

OVIDI
26/01/2012
09:31

En principi aquesta remodelació és un compromís d'ACESA en contrapartida per fer el nou peatge i no sé quants laterals. El tema és que ja fa més d'un any que el peatge està en funcionament i això va molt lent. Per altra banda fa mala olor que en la notícia no es digui d'on surten els diners.

[ Fer comentari ]

     

El teu comentari ...

La IP del teu ordinador és: 54.37.205.123  
Nom
Autentifica't amb facebook i el comentari es publicarà automàticament
Comentari
(màxim 500 caràcters!)
 
Quins caràcters hi veus?
 
>> Publicar comentari >>         
 

Juny2026

DlDmDcDjDvDsDg
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

Publicitat



-->









acpg

acpg





  Un producte de:

www.aMartorell.com