aMartorell

baner TICnologic   
Pàgina principal >> Política >> CUP:"Retallades i censura en el ple de Juny"
Noticia

CUP:"Retallades i censura en el ple de Juny"

aMartorell.com
21/06/2012

Comparteix

La CUP creu que la censura que va patir és un canvi d'actitud que pot derivar en una disminució de la participació ciutadana.

El ple de juny es va centrar en l'augment de taxes i preus dels diferents serveis que ofereix el Patronat Municipal de Serveis d'Atenció a les Persones (PMSAP). La CUP vol mostrar el seu rebuig a aquest augment de taxes i preus ja que considera que comportarà que la majoria de la classe treballadora de Martorell no podrà accedir a aquests serveis. L'exemple més sagnant és el de les escoles bressol però l'augment cobreix tot el ventall de serveis que executa el PMSAP (Escola de Música, Centre Integral d'Esports...).

A més, la CUP lamenta el poc nivell de les intervencions dels diferents grups municipals. Es va parlar de Bankia, Barça i Madrid quan del que calia parlar era de la Llar d'Infants Pont del Diable o del Complex La Vila. Els grups de l'oposició van aprofitar per recriminar-se draps bruts i el govern s'hi tornava amb la mateixa moneda. Tampoc es va donar una crítica argumentada al sistema sinó que el pensament únic de les polítiques d'austeritat i d'acontentar els mercats encara domina la vida política municipal.

Per la seva part, la CUP de Martorell tenia previst presentar una moció de rebuig a la repressió que està patint la ciutadania organitzada en la lluita contra les retallades i la reforma laboral, així com en la defensa de la llengua. En la moció es posava èmfasi en la diferència de criteris entre el tracte que reben els responsables de la crisi tals com banquers, especuladors o polítics per una banda i les persones que lluiten per mantenir els drets socials per l'altra.

La CUP també volia mostrar el seu suport a l'Andreu, el Rubèn i la Laura així com el centenar de persones que han estat perseguides arran de la vaga general del 29 de març que va tenir un ampli seguiment a la nostra vila. De fet, l'Andreu segueix injustament a la presó de Can Brians des del passat 1 de juny.

En no tenir representació al consistori, la CUP va utilitzar, com ja ha fet altres vegades, el recurs de la participació ciutadana per entrar al ple la veu com a prec. En aquesta ocasió però l'alcalde, el Sr. Salvador Esteve va negar la paraula a la formació independentista escudant-se en el l'article 18-c del Reglament de Participació ciutadana. Aquest article diu el següent:

“Correspondrà a l'alcalde o alcaldessa (...) donar la paraula, sempre i quan els precs i preguntes formulats facin referència a algun punt de l'ordre del dia, o tinguin relació amb algun assumpte d'interès o de competència municipal. Si l'alcalde o alcaldessa denega la intervenció sol•licitada haurà de motivar aquesta decisió.”1

La CUP considera que aquest és un salt qualitatiu del govern municipal en la seva voluntat de silenciar l'acció política que no va en la seva línia de pensament. Una actitud intolerable que posa en perill la possibilitat de participar en el ple de la ciutadania. La CUP ha intervingut en tots els plens d'aquesta legislatura amb diferents preguntes i precs. Si bé fins ara les respostes no solien tenir gaire relació amb allò que es preguntava, sempre s'havia deixat aquest espai d'expressió. Fins i tot preguntes que havien generat incomoditat com les referents als sous dels regidors o a la persecució judicial a diferents persones de Martorell arrel d'una manifestació havien tingut el seu espai dins el ple.

La formació de l'Esquerra Independentista denuncia també que en el passat ple ja es va negar la paraula a un veí de Martorell que volia fer una pregunta referent a l'Ateneu. Amb aquesta acumulació de fets la CUP es replantejarà la seva línia a seguir referent a la intervenció en el ple.

1 Veure el reglament complert a Reglament Orgàncic Regulador de la Participació Ciutadana a Martorell

[ Fer comentari ]

mar
21/06/2012
17:24

Nois, és el seu tarannà! us estranyeu?? Jo ni mica..ho han fet sempre. Ja sabeu martorellencs /ques...a votar una altra formació i treure la majoria absoluta d'un partit que no fa les coses GENS BE!!!!!

en Cosesclares a les 11:07 del dia 23/06/2012 ha replicat...
Llegint l'article 18 del reglament de participació ciutadana entenc que no us deixin exposar la vostra posició sobre temes que no són estrictament de competència municipal. Si sabeu llegir i interpretar el significat de les frases no hi ha res a discutir. On veieu la mala actuació de l'alcalde?
OVIDI
22/06/2012
12:11

No crec que els sorprengui Mar, però de la mateixa manera que una mentida dita mil vegades no es converteix en realitat; una barbaritat feta mil vegades no es pot convertir en quelcom normal.

MONTSE
23/06/2012
22:48

sr cosesclares. De llegir i interpretar tothom en sap, però pel que veig n'hi ha que agafen només el que els interesa, cosa que veig que vosaltres és el que teniu per norma de fer, o sigui que toca una mica de peus a terra i siguem realistes que aquest govern se li veu el lleutó, aixó que fan NO té nom. Visca la participació ciutadana i la llibertat d'expressió!

Cosesclares
25/06/2012
10:29

sra. montse. En el seu escrit em dóna la raó. Llegim i interperetem bé. Una altra és que no us agradi el que diu el reglament. Quan representeu una majoria tindreu l'oportunitat de proposar canvis en el reglament. Ara per ara, hi ha el que hi ha, que diu el que diu. Us agradi o no, el reglament està per complir-lo. Poca confiança em donaria un govern vostre si us salteu les lleis "a la torera".

en La veritat oculta a les 10:02 del dia 26/06/2012 ha replicat...
No siguis hipòcrita. per saltarse les lleis a la torrera estan els aparcaments a sota el pont del Anoia. Al riu s'obliden dels reglaments, lleis, del pla general i el domini públic hidràulic. Totes les lleis i reglaments inclosa la directiva marc de l'aigua "a pendre pel sac"
en Una majoria de fum a les 21:55 del dia 06/07/2012 ha replicat...
Sr Coses Clares, explicaré la veritat sobre "la majoria" per a que no pugui manipular més sobre el tema: Eleccions Municipals Martorellenques 2011: Cens: 17.665 hab. Votants 9.885 hab. Abstenció 7.780 hab. CiU 4.486 vots PER CADA 10 HABITANTS AMB DRET DE VOT NOMÉS 2,5 PERSONES VAN VOTAR A CIU... SI AIXÒ ÉS "MAJORIA", ALGUNA COSA NO FUNCIONA!!!
OVIDI
25/06/2012
14:11

En el reglament diu textualment "els precs i preguntes formulats facin referència a algun punt de l'ordre del dia, o tinguin relació amb algun assumpte d'interès o de competència municipal." És a dir que l'alcalde va interpretar que les retallades i la repressió que pateix la gent organitzada per combatre-les, no són d'interès municipal el mateix dia que s'aprovaven uns augments de taxes dels serveis municipals escandalosos. No és tenir molta barra?

en Cosesclares a les 21:56 del dia 25/06/2012 ha replicat...
Ovidi, tot és com ho interpretis. Creus que l'ajuntament té competències per solucionar el problema? Pot fer actuacions per mitigar els efectes a molt reduïda escala i segur que ja ho fa. Però anem al gra: el que vol la CUP es tenir protagonisme a cada ple. Són quatre gats, només es representen a ells mateixes i ja els va bé que es provoquin aquestes situacions per seguir dies i dies parlant sempre del mateix. Només saben ser víctimes del poder establert, quan el poder no és amic.
en MONTSE a les 21:56 del dia 25/06/2012 ha replicat...
aixó mateix!! no cal que ho torni a possar.
en Roobinjut a les 17:37 del dia 26/06/2012 ha replicat...
Son més de qüatre gats; però fins hi tot si aixi fòs, és l'única gent que realment diuen les Cosesclares i és l'única veu realment de "poble". Per lo que NO cal fer-lis cap despreci.

[ Fer comentari ]

     

El teu comentari ...

La IP del teu ordinador és: 178.33.167.39  
Nom
Autentifica't amb facebook i el comentari es publicarà automàticament
Comentari
(màxim 500 caràcters!)
 
Quins caràcters hi veus?
 
>> Publicar comentari >>         
 

Juny2013

DlDmDcDjDvDsDg
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Activitats recomanades:









  Un producte de:

www.aMartorell.com