aMartorell.com

L�App cultural de l�Ajuntament de Martorell   
Pàgina principal >> Societat >> El bàsquet la Mercè “Encistella per Guatemala”
Noticia

El bàsquet la Mercè “Encistella per Guatemala”

Ràdio Martorell 91.2 fm
06/06/2006

Comparteix

El bàsquet la Mercè aconsegueix recaptar prop de 400 euros durant la jornada solidària “Encistella per Guatemala”. L’escola mercedària martorellenca va viure dissabte les 12 hores de bàsquet que van servir per recaptar diners per destinar-los al camp de treball que l’ONG Mans Mercedàries farà aquest estiu a Guatemala.

 

Recordem que els diners ajudaran a desenvolupar un Centre de Formació per a Dones a la població de Jocotenango-Sacatepequez i també un centre d’acollida i nutrició per a infants. El camp de treball es farà entre els mesos de juliol i agost i hi participaran 9 persones vinculades amb l’ONG i el col·legi La Mercè.

 

Mentrestant, Mans Mercedàries continua treballant amb la campanya de recollida de sucs de fruita i llet pels infants dels casals d’estiu organitzats pel Casal Ascó del barri del Raval de Barcelona. Segons ens ha explicat des de l’ONG martorellenca el Ton Toset, els casals s’adrecen a famílies desafavorides i Mans Mercedàries hi col·labora amb aliments.

 

La recollida de sucs i llet pels infants del Casal Ascó de Barcelona es fa al col·legi La Mercè i els interessats poden portar el material de la campanya fins a finals de curs, es a dir, fins al 22 de juny.

[ Fer comentari ]

M.R.
06/06/2006
21:58

Quanta hipocresia hi ha en aquest món!!!!! No us fa vergonya???? Queda més bé ser solidari amb els de més lluny que amb els del vostre mateix poble???O és que la Vila no sembla ja bastant el Raval!!!!! Em feu llàstima i pena "Mercedaris"

David
06/06/2006
22:15

Parlo com a persona que no ha estat mai a la Mercè, ni hi tinc cap mena de vincle afectiu. Però comentaris com l'anterior són penosos. Si us plau, siguem més seriosos. M'agradaria saber si la tothom que fa aquests tipus de comentaris (no és el primer encara que aquí en surti només un) fa alguna cosa pels altres, tan sigui aquí, allà o més enllà si cal. Siguem adults!!!

M.R.
07/06/2006
09:14

Mira David, si faig aquest comentari és amb motiu, (no perquè si). Jo si hi he tingut algun vincle, exalumne(per la meva desgràcia) i ara companya de feina, però en una altra escola. I ser molt bé el que pensen respecte a la distribució de nens de families inmigrants entre totes les escoles, precisament ells sempre són els que posen pegues en el Consell escolar Municipal. Per tant em pregunto? COm es pot ser solidari amb els de lluny i no ser-ho amb els del teu costat??? La solidaritat no comença en un mateix????? Els comentaris que hagis pogut sentir d'altres persones no ser quin fonament tenen, ja saps el meu!!!!

Retallada
07/06/2006
09:24

Com és que han desaparegut alguns comentaris d´aquesta notícia?

No hi ha retallada
07/06/2006
09:41

Doncs perquè és una altra notícia.

David
07/06/2006
09:44

M.R.: Sóc ben conscient del que comentes. I també m'he preguntat en més d'una ocasió el que fa La Mercè (escola) en l'àmbit de l'alumnat d'origens culturals diversos que viuen a Martorell. I sense saber-ho del cert, a simple vista i vist des de fora (ja he comentat que no conec l'escola des de dins) aparenta que ben poca cosa, en això estic d'acord. Però no crec que calgui relacionar una cosa amb l'altra, quan es poden fer les dues alhora. La ONG no pot assignar les places escolars, encara que algun dels seus membres sí que poden dir-hi alguna cosa... però com a escola, no com a ONG.

Mercè
07/06/2006
09:45

Hola MR, segons tu els responsables de que en la vila visqui mes gent inmigran es per culpa de les mercedaries que no admeten a nens inmigrans, aixo i entes jo despres de llegir la teva opinio, que per cert es vastan grollera, les coses es poden dir amb educacio. El que el col-legi La Mèrce tingues un 25% o un 30% de nens inmigrans no canviaria la imatge de la vila, aquest nens es tenen de repartir per totes les escoles i barris de Martorell. I els que tinguin poder adquisitiu que els portin a La Mercè. Les Mercedaries es un col-legi concertat, no pas gratuit. Tu dius que has tingut mala experiencia, en Les Mercedaries i jo et puc dir que he tingut dues i molt bones experiencies amb els meus fills. Jo no soc exalumne de les Mercedaries, pero estic molt contenta de la educacio que han rebut al col-legi de La Mèrce.

david perez
07/06/2006
09:50

Mercè: tu ho has dit, la mercè es una escola concertada... saps que vol dir això? t'ho explico. Vol dir que no es totalment privada, o el que es el mat4eix, que reb subvencions de l'administració pública, i per aquest motiu tenen la OBLIGACIÖ de aceptar a les seves aules un determintat número de persones immigrades.

Mercè
07/06/2006
09:54

Respecta a la ONG del col-legi La Mèrce et fare una pregunta, ¿Tu estaries un mes a Guatemala ajudan a nens que els seu principal deficit no es una play staixon, ni un movil.... son el menjar, el vestir, l'aducacio, la salut i tantes altres mancanses???? Aqueta pregunta es per MR i per tutom qui la vulgi contestar.

david perez
07/06/2006
09:56

En aquest aspecte, mercè, estic d'acord amb tu. Una cosa no treu l'altre, i reconec que les Mans Mercedàries, fan una tasca digne d'admirar.

Mercè
07/06/2006
10:11

David molt agraida per la teva explicacio. Es veritat que tenen de admetre un determitat nº de nens inmigrans. ¿Aquest nº de nens inmigrans quins tant per cent es, un 10%, un 20% ? Es una de les dades que jo no se i te agrairia que me expliquesis.

david perez
07/06/2006
10:18

buufff ara mateix no ho se.... pero si estas atenta a aquesta pàgina, ho investigo i t'ho dic entre avui i demà...

RMC
07/06/2006
10:25

No se quin % tenen excatmanet a La Mercè d'inmigrants pero t'asseguro que es ben petit. A més, sempre estàn posant pegues a tenir.ne mes amb comentaris com: "Nosaltres nomes en volem tres com a molt per classe !!!" Em consta que es així en reunions de Consell Escolar i amb la problematica d'aquests dies AMB LA RECLAMACIÓ DE REDISTRIBUCIÓ que s'ha demanat desde Els Convents. Jo penso que està molt be ser solidari amb tothom que es vulgui o pugui, pero començant sempre pel poble en el que vius.

TNN
07/06/2006
10:36

Què us semblaria que cada escola tingués el mateix percentatge que el de nens immigrants que hi hagi al poble? Solucions i no agrors!

RMC
07/06/2006
10:49

Si mires tot els correus que hi ha a la noticia sobre "Redistribució ja" veuras que això es el que es demana desde Els Convents desde fa anys.

TNN
07/06/2006
10:53

Ara us faran cas

JO
07/06/2006
11:10

Perque aquest comentari només es centra en la Mercè. No estic ni a favor ni en contra, pero la redistribució ha de ser a TOTES LES ESCOLES DE MARTORELL, independenment d'on estiguin situades

RMC
07/06/2006
12:01

Així es com s'està demanant, pero mentre no hi hagi una normativa que OBLIGUI a les escoles a aquest repartiment, el que fan es el mínim obligat.

TNN
07/06/2006
12:19

Així no us fan cas?

Mercè
07/06/2006
12:51

OK. David. Hola RMC me explicare una mica mes ve, jo vull dir el % que estan obligats a tenir per poguer rebra la subvencio del estat. En la realitat crec que tenen un 4%. Pero insisteixo que no es un col-legi gratuit es consertat.

M.R.
07/06/2006
17:10

Merce no interpretis malament el que he dit. NO he dit en cap moment que les Mercedaries siguin culpables de que a la Vila hi hagi inmigració, això es culpa d'uns altres (i no em posaré amb política) i ja fa molts anys que va començar. I el que he dit és que s'han de repartir per TOTES les escoles de Martorell.I lo del poder adquisitiu no hi te res a veure. Concertada no vol dir Privada. No hi ha cap obligació de pagar. El % no està estipulat enlloc!!!! Això és el que es vol intentar a Martorell a partir d'ara i si vols saber més sobre el tema els pares i mestres dels Convents molts gustosos d'explicar t'ho! Molt d'acord amb RMC que la solidaritat comença en el carrer, el barri, el poble on vius!!!

Mercè
07/06/2006
23:35

Hola MR. cuan jo anava als convents la inmigracio de catalunya eran la gent que venia de andalucia o de altres regions d'españa pero ara aquesta gent han tingut fills catalans i la majoria esta integrada aqui en cataluña. Ara ens pasa casi el mateix amb els que tambe venen de fora i necesiten de la nostra ajuda, amb el temps apendrem a conviura entre tots, encara que no ens sera facil, per que sempre estara la sombra del racisme, aquesta es una altre tasca dificil de solucionar pero no imposible. Tambe penso que els que no tenen oportunitat de vindre i viuen en un pais subdesarrolat, sels pot ajudar desde la bona voluntad de sacrificar el teu tems per hanar a cuidarlos alla hon visquin tant si es a Guatemala com d'altres indret a hon les Mans Mercedaries ja han arribat en anys anteriors.

david perez
07/06/2006
23:54

crec que l'Mc te raó en quan t que el tant % no esta estipulat a enlloc... pero elq ue si es cert es que les esoles concertades reben "X" diners per cada nen/a immigrat que tenen a l'escola. Coneixo d'aprop el cas de l'escola "El Casals dels Angels" a L'Hospitalet (treballo a l'H com a Tecnic en Integració Social). En aquesta escola, nomes accepten nens Xinessos perque "donen menys problemes", conec el cas d'una nena sudamericana que porta tot l'any sense escolaritzar perque en aquesta escola (que li havien assignat des de el Departament d'Ensenyament) li deien que per poder assistir a classe havia de comprar l'uniforme de l'escola (faldilla, camisa, sabates, xandall, ect...) i la mare no podia pagar-ho.... Tamber conec el cas (de la mateixa escola) d'un altre nen (tambe xinés) que portava tot el curs sense fer RES (i quan dic RES vull dir aixó, RES, o sigui que en 9 mesos no havia fet ni un sol full del llibre) perque els mestres deien ( m'ho van dir a mi personalment) que no podien fer-se carrec d'ell, coneixo u altre cas, tambe d'una escola concertada, on l'Aula d'Acollida consistia en "enxufar"als nens a un Walkman i tenir-los tot el dia amb el cassette (rollu curso CCC de ingles... open the door, close the window,,,)...Si així es com tracten als infants en totes les escoles concertades.... anem apanyats.

david perez
07/06/2006
23:56

Merce, tent tota la rao del món quans dius aixo de les families andalusses.... Sense anar més lluny, els meus pares son d'andalussia..... Sembla que, tot i que la historia es repeteix, haguem oblidat el nostre passat..... quina pena.....

Mercè
08/06/2006
09:06

Hola David, tots tindriem que posar una mica de voluntat, dintre de les nostres posivilitats. Els pares respecta com educar als nostres fills en com tractar als nens inmigrans. A l'escola posan mes voluntat i mitjans. Suposo que aixo es el meu somni.

[ Fer comentari ]

     

El teu comentari ...

La IP del teu ordinador és: 54.37.205.123  
Nom
Autentifica't amb facebook i el comentari es publicarà automàticament
Comentari
(màxim 500 caràcters!)
 
Quins caràcters hi veus?
 
>> Publicar comentari >>         
 

Maig2024

DlDmDcDjDvDsDg
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

Publicitat



-->









acpg

acpg





  Un producte de:

www.aMartorell.com