aMartorell.com

L�App cultural de l�Ajuntament de Martorell   
Pàgina principal >> Política >> L’Ajuntament de Martorell ha lliurat al govern català el projecte per a la su...
Noticia

L’Ajuntament de Martorell ha lliurat al govern català el projecte per a la supressió del viaducte de l’autopista AP7

Ràdio Martorell 91.2 fm
13/06/2006

Comparteix

L’Ajuntament de Martorell ha lliurat al govern català el projecte per a la supressió del viaducte de l’autopista AP7 que travessa La Vila.


Un dels aspectes més destacats del projecte és el finançament d’aquesta important obra que es preveu fer amb els beneficis que es generin amb el sòl que deixarà l’espai actual del viaducte, uns 64.746 metres quadrats.

En aquesta zona es podrien construir 1.380 nous habitatges, 400 de protecció oficial. El resultat final seria un sostre de 149.040 metres quadrats, dels quals 24.840 serien superfície comercial i la resta habitatge. La construcció d´aquests pisos ascendeix a 95,4 milions d’euros.

El cost global de l´operació (construcció del nou tram d´autopista, enderrocament de l´existent i construcció dels habitatges) sumaria uns 250 milions d´euros, segons va explicar ahir en roda de premsa el regidor de mobilitat i hisenda de l’Ajuntament de Martorell, Francesc Benaiges.

Segons Benaiges, dues importants entitats d’estalvi estarien interessades en participar en el finançament del projecte. Per cert, una d’elles molt lligada amb la concesionària de l’autopista.

Com els hi explicavem ahir, l’estudi l’ha realitzat un prestigiós equip d´enginyers, advocats urbanistes i economistes i també s’ha lliurat a la concessionària de l´autopista i en breu arribarà al Ministeri de Foment, titular de l´obra. En paraules de l’alcaldessa Dora Ramón, l’administració catalana s’ha mirat amb bons ulls el projecte i ara des de Madrid, el Ministeri de Foment ha de dir la darrera paraula com a titular de l’infraestructura.

Recordem que el pla preveu moure tres quilòmetres d´autopista, els tres que limiten de forma dràstica el creixement de Martorell. Un moviment d´escassos metres que permet eliminar el viaducte i fer passar els cotxes per un túnel doble de nova creació de 1.570 metres de longitud i un nou viaducte de 380 metres. El cost és d’uns 135,4 milions d´euros, inclòs l’enderrocament de l´estructura actual.

El regidor d’hisenda i mobilitat de l’Ajuntament ha afegit que esperen poder mantenir contactes amb Foment i poder començar a treballar amb un consorci que estaria format per totes les administracions, es a dir local, catalana i estatal, a més de les entitats financeres. L’objectiu es aconseguir la fita d’aquí a 10 anys.

L’estudi ha estat realitzat per l’enginyer de camins Domingo Montserrat i l’advocat i urbanista José Luis Pasalodos i compta amb un informe de viabilitat de l’economista i professor d’Esade Pedro Sepúlveda i una anàlisi de l’impacte social de Joan Quintana, expert en psicologia social.

[ Fer comentari ]

miriam
13/06/2006
14:36

Això d l´aMartorell cada dia s´assembla més al butlletí del govern tripartit! No hi ha periodisme en aquest poble o que?

en llopis a les 00:56 del dia 15/06/2006 ha replicat...
q passa miriam q t'agrada molt més el periodisme de l'informador, aquella revista que edita CiU de forma enmascarada i dient mentides??
Pere J.
13/06/2006
14:46

Ai, Miriam, com t'enyores de l'època del UniPartit que monopolitzava tota la "informació" de Martorell. Els temps canvien (per millor), ves! Fins i tot pot desparèixer el monstruós artefacte que ens sobrevola, qui ho havia de dir!

Victor
13/06/2006
14:54

Miriam... pots restar esperant al "salvador". Potser ell et fa cas, boicoteja fins el tancament l'amartorell.com i evita que et treguin l'autopista d'on tant t'agrada tenir-la.

Juligancat
13/06/2006
15:10

Per que ho sapigues, MIRIAM, l'aMartorell es un mitjà privat, osigui que NO el controla ni el TRI partit, ni el MONOcolor, ni cap altre etnia política. Hauries d'estar contenta que ací TOTS podem donar las nostra opinió, cla pot-ser tu NO en tens d'aixó. Per periodisme ja tenim el Patufet convergent (ja ja ja)

en  a les 01:04 del dia 15/06/2006 ha replicat...
la COPE també és privat, bé de la conferencia episcopal, i antena 3, i el mundo i la vanguardia i tants de tants. per altra banda, david, aviat ja s'acabarà l'ateneu, i mica en mica s'està treballant per augmentar l'oferta d'oci a Martorell. Vicenç crec que poca muntanya es destruirà. I millorarà molt l'imatge de la nostra població!!!
miriam
13/06/2006
15:29

"El País " també és un mitjà privat i el grup Prisa déu n´hi dó també , oi? Com veus, n´hi ha per tot! Ah! Jo tinc opinió encara que no t´agradi.

Rosa
13/06/2006
16:19

Miriam, fixa't que la font de la notícia no és pas l'aMartorell.com sinò la ràdio. Em consta que els de l'aMartorell.com han ofert sense distinció la seva plataforma a totes les entitats polítiques i apolítiques del poble

nina
13/06/2006
16:53

em sembla fantastic que es tregui el monstre de l´autopista, no soc de cap partit, el que vull es viure en un entorn agradable, em sembla patetic que algu questioni aixo per problemes de partit. fora fanatismes plis!!!

miriam
13/06/2006
17:04

Tre giorni son che nina in letto se n´està! Em sembla fantàstic que es vulgui treure el viaducte, encara que un n´hi haurà d´haver per creuar el riu, el que no em sembla tan necessari és la construcció d´aquest 1.500 cases i els 8 0 9 anys d´obers que ens esperen!!

Juligancat
13/06/2006
17:43

Ei Miriam, NO t'emprenyis dona !!, A mí m'agraden totes les opinions. Si tots tinguessim la mateixa, malament aniriem (ó potser no) Jo només deia que si critiquem "tant" aquest mitjà el que passarà es que desapareixerà i llavors hauriem d'esperar el que el propi Ajuntament ens vulgui informar, no creus. En el fons TOTS estem amb tú. Treure l'autopista i ja està; pero aixó crec que es inviable.

Cuajadita
13/06/2006
18:21

És a dir, que part del viaducte anirà soterrat en tunel, però com diu la Miriam igualmet caldrà "salvar" el riu. No ho trobo mala idea, tot i que com apuntava algú sota la primera notícia d'aquest tema, el moviment de vehicles serà important: s'haurà de fer un enllaç entre aquests habitatges i la resta de la població, a més d'obrir carrers pels vianants. I per on passa aquesta nova via?

AbrilMartorell
13/06/2006
19:40

M´ha sorpres gratament aquesta noticia. Baixar pel Congost, i no veure aquell "mamotreto" ha de ser l´hostia! Ara be llençar la noticia, i no explicar exactament per on passa aquest doble tunel..., i ademes s´ha de fer un nou viaducte que no deixa de ser un altre pont alt i llarg...., i els habitatges on van?

Vicenç
14/06/2006
00:56

Per construir més pisos i acabar de rematar la feina mal feta, millor no fer res.

Charlot
14/06/2006
07:52

Ahir baixava pel congost, mirava el pont i m'imaginava aquesta imatge sense aquest colós. La meva sorpresa va ser veure que darrere d'ell s'aixeca un enorme edifici d'uns 40 metres d'altura i totes unes instal·lacions industrials, d'aire *futurista, del polígon industrial *Solvay situades al costat de la ribera del Llobregat, instal·lacions que quan aquest pont no estigui quedaran a la vista com targeta de presentació de l'entrada sud a Martorell. No vull dir amb això que prefereixi el viaducte, sinó que si aquest dóna una sensació no massa agradable a l'entrada del poble baixant des del Congost, la imatge que ens quedarà després no serà molt més grata. També volgués comentar que aquestes 1380 nous habitatges aportarien, aproximadament, uns 4000 habitants i encara no he llegit gens de crear nous serveis que seran necessaris a causa de aquest augment de població. S'haurà de dotar a Martorell d'uns serveis en funció de les seves necessitats (col·legis, serveis mèdics, zones esportives, etc.). Tots hem patit, per exemple, hores d'espera a l'haver de visitar el servei d'urgències de l'Hospital San Juan de Déu.

david perez
14/06/2006
09:06

estic d'acord amb tu charlot.... tampoc estaria malament dotar al poble d'un CENTRE CÍVIC, i/o un CASAL DE JOVES on els/les martorellencs/enques ens poguessim trobar, i fos un lloc de reunió, un espai amb iniciatives culturals portades a terme des del poble i pel poble... On les entitats poguessin tenir un lloc on poguer desenvolupar les seves activitats i donar-se a conèixer...

Pere J.
14/06/2006
16:05

Jo el que estic flipant és amb el defensors que han sortit (com l'amic Vicenç) des de fa dos dies de les monstruoses i aberrants potes de ciment que trepitjen la Vila i que jo pensava que no agradaven a nuingú. Ara resulta que si! Doncs res, monteu una ONG: són part de la nostra història: Salvem les pil·lastres! :-D

david perez
14/06/2006
16:15

.... la veritat es que treguin o no el pont m'es indiferent...... pero el que esta clar es que NO vull mes vivendes.... tenint en compte que ara per ara els serveis municipals SON INSUFICIENTS pel volum de població de martorell..... CASAL DE JOVES JA!!!!!!

Àngels C.
14/06/2006
16:21

Jo també flipo. S'ha pres la iniciativa. Jo no havia vist MAI, per TV3 un reportatge que traduis exactament la important agressió que ha supossat l'autopista al llarg de tants anys i tot el mal que se n'ha derivat. Crec que Martorell ja ha pagat el preu de l'enderroc de l' autopista. Dit això, si s'ha de parlar de finançament, si solament es tracta de construir l'espai lliure que deixa la autopista, ja aplanat, es podria considerar. Evidenment, amb una bona PLANIFICACIÓ. Crec que hi ha una normativa nova de la Generalitat, que no permet construir en terrenys de més de determinada pendent. Disculpeu, però no la sé exactament. Això evitaria un possible Carmel. En fi, ulls i orelles obertes, però poder viure sense tanta contaminació acústica, de l'aire i paisatgística és una bona prespectiva. Ah! i també m'agradaria poder millorar els accessos a la muntanya, sense haver de passar per la muralla de la ditxosa autopista.

Pere J.
14/06/2006
16:26

david perez, ets jove i no vols habitatges de protecció oficial? cada vegada és veuen coses més rares... quedes anomenat president de la nova entitat SALVEM LES PILASTRES! Podem demanar que les declarin patrimoni universal de l'UNESCO...

david perez
14/06/2006
16:29

ep! torno a repetir que jo el que vull es que habitatges i serveis creixin equitativament!!! les pilastres realment m'importen un pepino!!!!

David
14/06/2006
18:37

Àngels C.: Completament d'acord amb tu. Autopista fora! Només en el cas de necessitat de finançament acceptar la urbanització PLANIFICADA (accessos, serveis, etc.) exclusivament de la zona alliberada. I un casal de joves també!!!!!!

Bilma
14/06/2006
18:40

Què m´en dieu del "pitote " amb ERC?

Vicenç
14/06/2006
18:51

Pere J. no has entes el meu punt de vista, jo el que no veig lògic primer és foradar la muntanya, segon construir més habitatges en un poble que està replet i a sobre havent-hi una gran mancança de serveis, tercer molts dels inconvenients de l'AP7 els tindrem igualment perquè no desapareixerà per molt que la tunelem, quart jo ho veig especulació urbanística total i no com una solució als pilastres, cinquè no vull que destrossin més la muntanya i menys per diners. També et vull dir que no posis en la meva boca paraules que no he dit, és lleig, i et desacredita, jo en cap moment he dit que volia salvar els pilastres. A més a més si ets capaç d'enriureten d'un tema com aquest, vol dir que t'interessa ben poc i que la teva sensibilitat per aquest tema és nul. Jo no vull nyaps, tampoc m'agraden els pilastres, ni Martorell com un poble dormitori, però si que m'agraden els espais verds i la muntanya.

Victor
14/06/2006
19:10

Bilma: del "pitote" amb ERC... Diu la dita castellana: "quien siembra truenos, recoge tempestades". ERC = menys provocar problemes i més feina... sempre esperant a que els altres us treguin les castanyes de foc... aquest cop "os ha salido rana".

Victor again
14/06/2006
22:35

Rectifico, la dita diu així: "quien siembra vientos, recoge tempestades".

Andres
15/06/2006
20:21

Aquest projecte de modificar el traçat de l'autopista és una autèntica barbaritat i malmetria l'unic espai verd lliure de la vila. Crec que s'hauria d'haver fet una exposició pública prèvia. A més mai s'havia parlat d'aquest projecte i no es tenen en compte els drets de tots els que vàren ser expropiats per l'execució de l'autopista.

llopis
17/06/2006
12:58

ei pel tema de salvar al riu, per quin motiu? no té perquè afectar-lo crec jo. no c si stic equivocat

scubidu
17/06/2006
13:35

Em sembla que algunes persones no tenen clar que fer el tunel i construir pisos va lligat. Que ningú s'imagini que, si s'arriba a fer, s'enderrocarà el pont sense fer-hi pisos. El negoci dels pisos pagaria l'enderroc del pont i la construcció del tunel. A més, pesen que enderrocarriem un pont i n'hauirem de fer un altre una mica més amunt del congost. Així que, en aquest punt d'entrada a Martorell, continuariem veient pilastres.

el llop del torrent
17/06/2006
15:41

ara propestem per un pont, quan fa 4 dies ningu va dir res per l'autovia que passa pel mateix lloc, ara volem fer pisos a la muntanya quan fa 4 dies protestavem per els pisos de l'horta. ALGÚ A PENSAT EN ELS SERVEIS Q NECESSITEN 1400 PISOS DESDE ACCESSOS, SANITAT, COL.LEGITS, CENTRES COMERCIALS, Penseu q seria un barri com buenos aires unes 4000 persones aprox.Algu amb els peus a terra em pot raonar tot aixo, q jo no hi arribo? Com podem construir a la muntanya?I ELS TERRENYS DE QUI SON? ES GRATIS EL SOL?

ReDevil
18/06/2006
09:53

Que treguin les pilastres és una GRAN NOTÍCIA per Martorell. I que es facin pisos de protecció oficial també. Sembla que per fi Martorell tira endavant!

Jordi Serrats
21/06/2006
23:08

Que cony us preocupa ? Le pilastres han d'estar fora de qualsevol civilització. A canvi es construiràn viviendes, i qué ? Es que NO vosaltres viviu en coves (o potser pilastres). L'autopista ens ha destroçat a la majoria de Martorellencs. Fem-le fora dels nostros cossos (i ment). NO veieu que l'autopista ha estancat el futur de Martorell. Es una obra franquista i tothom que estigui a favor d'aixó es per qué NO ha parat a pensar el que aixó vol dir. Hi faràn vivendes per a tots, gent jove, gent gran... per a tots. NO HI POSARAN UNA INCINERADORA!!!

PEPE no PP
22/06/2006
22:24

s'han de tenir ben posats... per una vegada un govern a martorell faci una proposta com aquesta esperem que tot el tripartit ho recolsi, la dreta ja se sap... sempre ens ha deiat el pais malmés ... que no tornin

El ultimo Mohicano
23/06/2006
01:03

Aquesta propsta de treure l'autopista és collonuda.Prefereixo tenir pisos que no pas una autopista. I qui no ho tingui clar que es passi per els carrers que estan més afectats ple pont de l'autopista a veure si ho veuen gaire bonic

Do Santos
03/07/2006
22:31

Hem costa de creure que em treguin l'autopista de sobre de casa?? Pero SI algun dia arriba a desaparèixer no seria millor fer zones verdes i recuperar la montanya en ves de´canviar FORMIGO x FORMIGO!!La veritat és que faran els k els hi roti, i...

Do Santos
03/07/2006
22:34

la promotora k dongui més calers o unti millor s'endurà el pastis!Ja k ens van destrosar una montanya k ens en recuperin una altre!! No a l'especulació!Kuideu del poble!

Do Gremio
04/07/2006
12:36

Deixa't de discursos i deixa pas al progrés!!!

[ Fer comentari ]

     

El teu comentari ...

La IP del teu ordinador és: 54.37.205.123  
Nom
Autentifica't amb facebook i el comentari es publicarà automàticament
Comentari
(màxim 500 caràcters!)
 
Quins caràcters hi veus?
 
>> Publicar comentari >>         
 

Maig2024

DlDmDcDjDvDsDg
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

Publicitat



-->









acpg

acpg





  Un producte de:

www.aMartorell.com