aMartorell.com

L�App cultural de l�Ajuntament de Martorell   
Pàgina principal >> Societat >> Rebuig a la construcció d’habitatges a la Serra de les Torretes
Noticia

Rebuig a la construcció d’habitatges a la Serra de les Torretes

Ràdio Martorell 91.2 fm
22/06/2006

Comparteix

Els grups municipals de l’Ajuntament pressionen al regidor de Mobilitat i a l’alcaldessa perquè no es construeixi a l’espai que deixaria el viaducte de l’autopista en el cas de que es pugui tirar endavant l’estudi de viabilitat que es va presentar la setmana passada.

 

Des de CiU, partit Martorell, Partit Popular i els socis de govern ERC i IC-V van presentar ahir una proposta de resolució on es manifestava el rebuig més absolut a la construcció de cap habitatge en un espai natural no urbanitzable protegit per l’actual Pla General d’Ordenació Urbana de Martorell com és la Serra de les Torretes.

 

La proposta anava més enllà i demanava també que no es construís als terrenys que resultessin de l’eliminació del viaducte ja que proposaven recuperar-los com a espai natural i incorporar-los de nou a la muntanya martorellenca. Aquest darrer apunt no va prosperar perquè des del PSC es va demanar que de moment es contemplés aquesta possibilitat com a mesura per finançar el projecte que eliminaria els 3 quilòmetres i mig de l’autopista, que des de fa més de 35 anys causa un gran impacte a la població.

 

Cal dir que tots els grups municipals de Martorell estan d’acord amb la idea però tots es van mostrar incòmodes amb la manera que s’havia difós la notícia. Recordem que ni ERC ni IC-V tenien coneixement de l’estudi i encara molt menys els grups municipals de l’oposició. Es per això, que el portaveu del Partit popular, Francesc Josep Arpal va demanar a l’alcaldessa i al regidor de mobilitat que expliquessin on pensen construir els habitatges i que no il·lusionin més als martorellencs amb un projecte que costarà molt d’assumir.

 

Segons el regidor del partit Martorell, Rafael Sarmiento, el finançament del projecte ha d’anar a càrrec de les administracions i pensa que si es vol fer la operació a canvi de la construcció d’habitatges fa pensar en temes purament especulatius ja que genera molts dubtes als ciutadans.

 

Per la seva banda, la portaveu d’IC-V va manifestar, indignada, que primer cal conèixer l’estudi i va proposar una reflexió sobre la necessitat de construir en aquella zona i si ho ha d’impulsar l’ajuntament. Ordoñez va afegir que dóna un marge d’un mes per poder treballar conjuntament el projecte ja que en cas contrari faran tot el possible per evitar l’edificació a l’espai que deixaria l’autopista.

 

Carles Ruiz, portaveu d’ERC, va remarcar que estan en contra de la construcció habitatges a canvi d’eliminar el viaducte i troben que és un estudi difícil d’executar ja que amb el temps es demostrarà que hi ha molts impediments..

 

Francesc Beniages, portaveu del PSC va contestar que durant 4 anys estan treballant amb l’estudi de viabilitat que demostra que la idea proposada per un equip de professionals es bona. De totes maneres, Benaiges va dir que si hi ha alternatives millors, estaran disposats a escoltar-les.

 

Finalment, el portaveu de CiU, Xavier Fonollosa va dir que Martorell no ha de pagar cap preu perquè s’elimini el viaducte. Fonollosa pensa que la construcció d’habitatges per finançar el projecte suposaria crear un barri més gran que Buenos Aires en un espai més reduit.

 

Finalment, la proposta de resolució va comptar amb el suport de tots els grups municipals, inclòs el PSC. CiU, ERC, ICV, Martorell i PP donen un marge d’un mes perquè el regidor de mobilitat Francesc Benaiges doni resposta a totes les inquietuts plantejades per la resta de formacions polítiques per poder tirar conjuntament endavant l’ambiciós projecte. En cas contrari, impediran que es construeixi als terrenys per on passa ara el viaducte. Recordem que l’estudi suposaria tres quilòmetres d’autopista per desplaçar-la a un tunel de doble sentit de circulació d’una llargada de 1.570 metres i un nou viaducte de 380.

 

En aquesta zona es podrien construir 1.380 nous habitatges, 400 de protecció oficial. El resultat final seria un sostre de 149.040 metres quadrats, dels quals 24.840 serien superfície comercial i la resta habitatge.

[ Fer comentari ]

quiqui
22/06/2006
17:05

com s'ho pendra la gent que va ser expropada al seu moment amb preus ridiculs. al veure el seus terrenys plens d'habitatges

Remigio
22/06/2006
19:30

Francesc Benaiges, ets fantàstic. quatre anys treballant d'amagat, fins i tot dels teus. Només cal deixar-te parlar per que et fotis a baix tot solet.

EL UltimoMohicano
23/06/2006
00:42

A mi em semble excel-lent pa proposta que ha presentat el Sr Benaiges. Si no ho he entes malament no s'ha parlat mai d'urbanitzar les torretes, sino de construir habitatge en el lloc on ara hi ha la fotuda autopista.

El ultimo Mohicano
23/06/2006
00:44

En tot cas es tracte d'un progecte, d'un estudi, no una sentència. Ja era hore que algú trevalles per mirar d'eliminar l'autopista que tant castiga el nostre poble, encare que sigui de "amagat" com molts diuen

mv69
23/06/2006
10:05

Estic amb TÚ, Mohicano, tots volem fora el pont de l'autopista però NINGÚ mou un sol dit per fer-ho, hi ha gent que ho fa d'amagat (?); i quand es posible conseguir-ho, la resta NO+ fan que veur-hi problemes.

Clara
23/06/2006
15:40

La idea de treure l'autopista em sembla molt bona però a quin preu???? Qui ens assegura que tindrem més tranquilitat?? Crec que la vilaés masificarà i perdrà el seu encant!!!

Mercè
23/06/2006
16:29

M'agrade la idea de treura l'autopista, pero soc una mica exceptica en fer vivendes al seu lloc. Les vivendes que hara es fan al lloc de cases velles comensaran ha donar vida a la vila pero un barri nou crec que es masa vida o no?

Joan
23/06/2006
18:48

Tothom està d’acord l’autopista s’ha de treure, però a cap preu: no tocar la muntanya, ni les floretes, ni buscar diners a través de la creació d’habitatge, ni que vagi més gent a viure que potser faran massa soroll i perdria l’encant...

Joan
23/06/2006
18:50

Després expliquin als seus fills que se’n vagin a viure sota al pont. Que van perdre la oportunitat d’equilibrar aspectes territorials, interculturals, de potenciar la capitalitat de la zona, o la dinamització del comerç en portar més gent a la zona

El ultimo Mohicano
23/06/2006
20:45

Clara, pensa una cosa. A la Vila li cal que vinguin a viure families joves per animar-la una mica i dinamitzar-la. Tot ajuda a moure la vila.

Rosa Maria
23/06/2006
20:52

Totalment d'acord amb aquest últim comentari, la Vila s'ha de rejovenir!! Millor uns quants habitatges que l'autopista, però fet amb "cara i ulls" i pensant amb els serveis que això comporta!!!!

Vicenç
23/06/2006
21:13

Aquest comentari va pel Ultimo Mohicano i la Rosa Maria, no creieu k abans de tocar la nostra muntanya per a fer habitatges es podrien rehabilitar habitgatges ja construits de la Vila i que no hi viu ningú, sense haver-los de tirar a terra com

Vicenç
23/06/2006
21:15

ho estan fent fins ara, deixant façanes i estructures antigues. D'aquesta manera molts joves i no tant joves hi anirian a viure i la Vila seguiria sent la Vila amb el seu encant de sempre.

Joan
23/06/2006
21:22

Ningú tocarà la muntanya es parla de sota el vial a la ombra de l'autopista. Ah! i l'Ajuntament crec que paga subvencions per rehabilitar façanes. Ah! i com pot compendre el que no farà és pagar amb diners publics reformes privades, no estaria be...

El ultimo Mohicano
24/06/2006
19:17

Al igula que'l Joan a mi també em semble que ja donen subvencions per arreglar fassanes. Aixó de rehabilitar edificis vells està bé, però no hi veig cap mal en fer-ne de nous. . .la montanya no crec que s'arrives a "tocar " gaire

en Vicenç a les 00:10 del dia 26/06/2006 ha replicat...
Joan, jo en cap moment he dit que les rehabilitacions les pagués l'ajuntament... llegeix bé primer i després si vols opina.
Vicenç
25/06/2006
23:48

Totes les vivendes hi cabran sota el vial?, suposu k també hauran de fer carrers (perquè la gent pugui entrar a les seves cases), places (on la gent pugui esplaiar-se), etc, etc. Creieu que tot això hi cabrà sota el vial?? va home va siguem realistes

Vicenç
25/06/2006
23:51

.... i per cert no estem parlant de fer 4 pisets...

Vicenç
26/06/2006
00:13

Joan, jo en cap moment he dit que les rehabilitacions les pagués l'ajuntament... llegeix bé primer i després si vols opina.

Joan
26/06/2006
01:28

Vicenç he entès molt bé el que dius, parles de rehabilitar habitatges on no viu ningú. Però deuen tenir propietari, no?. Llavors que em d'esperar a que cada veí propietari vengui o a que li surti la vena promotora? Lent i insuficient per llevar l'A7

Juligancat
26/06/2006
10:02

Els terrenys de l'autopista NO son tans sols els que hi han sota el vial i aixó ho sabeu, oi?! Son tants metres per un costat i tants per l'altre. Osigui que hi caben mes cases de les que dieu i a l'Ajuntament no li caldrà malmetre tanta muntanya.

Remigio
26/06/2006
15:39

Juligancat! Saps que això no és una cosa de l´ajuntament? No barregis coses home que us creieu que sou els amos del poble o què? Saps com va anar l´últim plè?

[ Fer comentari ]

     

El teu comentari ...

La IP del teu ordinador és: 54.37.205.123  
Nom
Autentifica't amb facebook i el comentari es publicarà automàticament
Comentari
(màxim 500 caràcters!)
 
Quins caràcters hi veus?
 
>> Publicar comentari >>         
 

Abril2024

DlDmDcDjDvDsDg
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

Publicitat



-->









acpg

acpg





  Un producte de:

www.aMartorell.com