aMartorell.com

L�App cultural de l�Ajuntament de Martorell   
Pàgina principal >> Articles d'Opinió >> El que Martorell no necessita...
El que Martorell no necessita...
Article realitzat per: Toni Mantis

El que Martorell no necessita…

(tot polemitzant amb el Xavier Rius arrel del seu article Martorell necessita un Corbacho)

No necessita cap messies. La majoria som no creients, creients en altres religions i fins i tot ateus...

No necessita que diguem més vegades lo lletges que són algunes parts de la ciutat, tot i que ho siguin, de lletges.

Ni lo morta que està de vegades, que de vegades ho està.

No necessita més temps cap pare protector, que diu que se l’estima molt però no li deixa caminar sola ni créixer. Una vegada, Martorell es va voler emancipar, però va voler tornar al fals i castrant aixopluc patern...

Xavier, em sembla que no coneixes prou Martorell. Sempre parles dels lligams que te’n uneixen, però acabes opinant com qui només sap d’ella quan pateix el peatge de l’autopista o quan fa la penosa travessa del carrer del Mur, sense baixar de l’automòbil.

Que Martorell sigui el que ha de ser no depèn de l’adveniment de cap Corbacho, tot i els seus mèrits i encerts. Però abans d’ell a haver un Marina, i sempre, la fe d’una ciutat (l’Hospitalet) en si mateixa, i una colla de gent que feia pinya amb un projecte d’esquerres i de progrés.

Igual que a Cornellà, abans de Balmón va haver un Montilla, i encara abans un Prieto, i sempre la fe i la pinya per sobre dels personalismes i els partidismes, que sempre han estat però no han determinat.

A Martorell no hi hagut mai pinya. D’això es va aprofitar un fosc empleat de banca, políticament limitat però llest i coneixedor del terreny que trepitjava.

I va aprofitar que l’esquerra mai ha fet pinya, ni fa vint anys ni fa quatre, per vendre la seva rovellada moto, mobilitzant a aquells que amb ell guanyen o esperen guanyar o a ell el temen i jugant a la desmobilització dels votants potencials de l’esquerra, perquè no creguessin que l’alternativa era possible. Així és com ha aconseguit (hem aconseguit) que Martorell sigui l’excepció política (per res excepcional) de la Catalunya metropolitana.

Val a dir que en aquesta feina, per acció o omissió, Salvador Esteve (d’ell parlàvem, clar) sempre ha comptat amb valuosos aliats dintre d’aquesta “esquerra” que moltes vegades no ha tingut nord.

Martorell ha de creure per fi en si mateixa. El seu creixement i la seva majoria d’edat depenen de la construcció d’una alternativa de progrés, d’esquerres, que facin pinya, si, en torn a un projecte divers, perquè el castell pugi ben amunt i puguem, per fi, treure el cap i reclamar el paper que el correspon entre les ciutats de Catalunya.

Durant quatre anys ho hem vist, tot el que es pot fer i totes les energies que hi han per fer-ho possible. La llei de barris de que parles, Xavier, ha estat un bon exemple. O el pla estratègic (que si, Xavier, que n’hi ha un). Hagués calgut més temps (i més anar tots a una) per materialitzar el canvi (calia endreçar 16 anys de inacció/reacció!), però al menys s’ha posat les bases per fer impossible la reculada total que agradaria a Esteve i a la seva capelleta que no veu més enllà dels seus interessos immediats.

De la pinya, els i les socialistes hem de ser el cor (ara si i per fi!) tots a una i recolzant-nos entre nosaltres i a qui tingui la responsabilitat d’encapçalar el projecte. Ara hem volgut que sigui l’Adrià Arqué. De tot cor, estem amb tu. Salut, company!


Toni Mantis
Secretari de comunicació
PSC Martorell
http://mantis.llobregat.org

[ Fer comentari ]

Victor
09/01/2008
18:51

Aquest cop sí, i potser per primer cop en un 99% (deixa'm un petit 1% per si se m'ocorre alguna crítica) estic D'ACORD AMB TU! Una anàlisi molt més encertada que la de'n Xavier Rius. Però tranquil, de mica en mica li va caient la bena que l'Est__e li va posar als ulls (recordeu els coloms de l'Illa Santacana? Ja s'ha solucionat el tema?)...... Bé, salut i força!

en TM a les 16:02 del dia 10/01/2008 ha replicat...
Gràcies company ;-) Donc ara, a por ello!
egb
09/01/2008
19:51

Pronòstic: el psc no governarà fins el 2026. Si l'anàlisi d'una derrota irrepetible és aquesta, anem molt malament. Toni, penso que hauries de ser el regidor d'hisenda i urbanisme d'un futur govern d'unitat, però només culpar l'Esteve, no fa justícia amb la teva inteligència. Ets un paio molt vàlid, però no et deixis arrossegar per quatre tòpics i quatre mentides que de tan rapetir ens volem creure. Zapatero treurà 7 mil vots on la Dora en va treure 2 mil! Pensem'hi.

en TM a les 16:05 del dia 10/01/2008 ha replicat...
egb, gràcies pels complits però diferim en el pronòstic. No serà axí si no volem que sigui. Quant a l'anàlisxi, continuo trobant-ho correcte, encara que segur que incomplet. Espero que puguis aportar alguna cosa més, endavant ;-)
Sí que cal avançar
09/01/2008
19:55

Ja ho he dit en un altre comentari. La solució? Dora+Jesus Galbez+Adolf Bargues (ERC)+Pedrin (IC)+Burrillo (Ciutadans)+JOrdi Serrats+Arqué+Mantis+Hector+LLUM: victòria i canvi. Tenim dret a sumiar, però hem d'nara a la una. I ERC s'ha de recompondre i sumar-se a l'esquerra útil

en Cuajdiita a les 08:29 del dia 10/01/2008 ha replicat...
sí, i tant! Llum, Esperança, Fe i Caritat... jajaj... i FEEEEESTAAAA!!
en Jordi Serrats a les 12:19 del dia 10/01/2008 ha replicat...
Ves a pastar fang, COBARD e INSOLENT i BUSCARAONS !! Deixa de posarte amb mi.
en TM a les 16:06 del dia 10/01/2008 ha replicat...
No es donen les condicions necessàries per cap front popular, a més no cal.
en hugochavez a les 21:36 del dia 13/01/2008 ha replicat...
Desde luego que os irian mejor las cosas con ellos. Las momias al Museo Egipcio de Martorell (que es lo que parece la "nueva" Corporación.
JSM
09/01/2008
23:14

Toni, Martorell us va donar una oprtunitat i vareu demostrar ser tan ineptes com els que manen ara. Allunyeu la Dora tan lluny com pugueu i em sap greu, però amb tu a les llistes, la cosa no millora. -Dora i Mantis i + gent vàlida!

en TM a les 16:08 del dia 10/01/2008 ha replicat...
JSM, el fet que els meus oponents polítics em vulguin fora em demostra que vaig bé i em dona forces. Gràcies! :-D
en Sí que cal avançar a les 16:51 del dia 11/01/2008 ha replicat...
Jordi, ni COVARD ni bucaraons. Quan et saludi a la grangeta de la plaça, quedaràs sorprés i et sabrà greu posar-te com una moto. Et valoro com a amic i com a amrtorellenc. Tot i que penso -i ja t'ho he dit més d'una vegada- que més anar a les llistes i menys teoritzar. Una abraçada, bona gent.
fins hi tot
10/01/2008
00:55

el que necessites és un corrector de català.

en kokonut a les 09:28 del dia 10/01/2008 ha replicat...
Quina barra que tens! Criticar l'ortografia d'una persona i posar-te alhora de nom "fins Hi tot"... fes-t'ho mirar!
en TM a les 16:10 del dia 10/01/2008 ha replicat...
A "fins hi tot": a part que el kokonut té rao, estic obert als teus, suggeriments correctors, si tens prou qualificació per fer-ho
en fins hi tot a les 17:24 del dia 10/01/2008 ha replicat...
no tinc cap qualificació però segueixen existint les faltes
en JSM a les 22:01 del dia 10/01/2008 ha replicat...
Això d'oponent polític no ho diràs per mi. Jo no sóc oponent polític de ningú. Només dic que si el PSC no va guanyar va ser perquè ho vàreu fer malament (com els d'ara) i que hi havia gent a les llistes que hi sobraven, sobretot la Dora. Amb tu i la Dora a les llistes, CiU tornarà a guanyar. I no t'enganyis, els opositors sempre et volen fora, ho facis bé o malament.
vaya panda
10/01/2008
02:46

el Mantis y el Hector dos ex concejales que tuvieron de dimitir por lo bien que lo hacian. vais apañaos con estos Sénecas.

en kokonut a les 09:31 del dia 10/01/2008 ha replicat...
¿Tuvo que dimitir el concejal Mantis? ¿Quién te ha engañado? ¿Qué película has visto tú? Madre mía, cuanto ignorante de la política municipal... infórmate bien antes de cagarla.
en Roobinjut a les 12:40 del dia 10/01/2008 ha replicat...
xarrar per xarrar i no dir res és greu; però encara ho és més fer-ho mentint. En Toni Mantis mai ha tingut que dimitir (inclús ara encara és regidor). En quand al Héctor (un dels més legals) li varen posar infinitat de trabanketes pel negoci de les escombraries i un "súbdit-traidor" el va apunyalà, per un fet d'innocent
en kokonut a les 14:46 del dia 10/01/2008 ha replicat...
Roobinjut... també t'equivoques en un important detall: en Toni Mantis no va ser escollit regidor en les darreres eleccions.
en TM a les 16:12 del dia 10/01/2008 ha replicat...
"Vaya panda", restes contestat. Y no mezcles churras con merinas, mírate la composición de la nueva ejecutiva
en Roobinjut a les 19:04 del dia 10/01/2008 ha replicat...
No ho he dit pas que en Toni Mantis fos escullit com a regidor, simplement he dit que ENCARA HO ES. (Perdó però pels entesos aixó vol dir que NO ha deixat de treballar pel poble i que està, pot-ser, encara mes pendent de les actuacions que en ell si haurien de fer.)
en A fins hi tot a les 16:09 del dia 11/01/2008 ha replicat...
Però on son les faltes?
Llum1
10/01/2008
08:15

No sé el perquè del meu nom en aquesta llista. No m'he pronunciát mai públicament ea favor d'una opció política ni d'una llista en concret, però sí diré una cosa: En el meu nom, NO! No m'inclogueu en cap llista. Aquesta que esmenteu no resultaria. No crec que pogués treballar. És més, no crec que jo fós bona política. Així que, si us plau, gràcies (?) però NO. Jo només m'he mogut i pronunciat en contra d'un projecte que no em va agradar, no en contra d'una formació política.

Llum2
10/01/2008
08:19

No sé la imatge que tens de mi, anònim "sí que cal avançar", però si hagués de triar una llista no seria aquesta. En tots els partits hi ha gent que m'agrada com a persona i no necesàriament m'ha agradat la seva gestió i en tots els barris hi ha gent que seria vàlida per fer un govern més cohesionat i més fecetiu que el teòric que proposes.

Llum (aclariment)
10/01/2008
08:51

volia dir efectiu, és clar... Llum cal, però per veure-hi clar, i Fé i Caritat i Efectivitat... je je

Sí que cal avançar
10/01/2008
10:38

LLum no et valores prou. És una llàstima. I la resta de gent que proposo és molt vàlida. Què sap en Fonollosa que no sàpigues tu o en Jordi'i o en Jesus galvez?? Fora complexos i més implicació.

Llum
10/01/2008
11:26

No vull entrar en una dinàmica bucle, síquecal. No és per modèstia, no és q no em valori. Cadascú sap les seves potencialitats i t'asseguro que jo no podria treballar en l'equip que m'has posat ni en política. Reconec que hi ha polítics per convicció i ho trobo molt bé. Però jo no sé combregar amb segons quins temes, com passar per sobre de persones en nom del "Bé comú" (mai sol ser comú)o disciplina de partit sense autocrítica.

Llum (k pesada k pesada)
10/01/2008
11:31

Ara com ara les formacions existents i la manera de fer politica no em convencen, però admiro i encortatjo els que la fan amb valentia i proven temes com l'assemblea, la democràcia participativa, els debats interns i externs... I,per cert,no és qüestio de saber + o -: a "realitat" no es veu igual. El Xavi Fonollosa coneix molt bé Marto i alguns aspectes molt millor que jo.Possiblement tindriem coses en comú. D'altres, no les veiem igual.Com em passa, amb Dora, Serrats o Burrillo que no conec.

en TM a les 16:16 del dia 10/01/2008 ha replicat...
Llum, no se qui es dedica a fer llistes... però pel que dius, està clar el que NO vols. Cal canvi, i en els projectes de canvi com el que cal a Marto, no sobra ningú, amb la implicació que casdascú vulgui o pugui. Si em permets: cal mullar-se!
en A TM de Llum a les 13:46 del dia 11/01/2008 ha replicat...
Entenc que TM és Toni Mantis: mira Toni, no ens coneixem massa. Mullar-me? Quan ha calgut ho he fet i, mira, així se m'ha pagat a vegades DES DE TOTTES LES FORMACIONS que heu governat. Pero no, no em queixo. Potser no ho saps, perquè hi ha moltes maneres d'implicar-se, però jo continuu implicant-me amb Martorell des de Bilbao, on visc i on també m'implico. Us agrairia, un cop més, que NO m'esmentéssiu en els vostres aclariments i opinions. No cal. Ja no voto aquí. Gràcies.
Jordi Serrats i Roijals
10/01/2008
12:29

El meu nom NO ha de figurar en cap llista politica sense el meu permís. Jo NO tinc ni he tingut mai ni ansies de poder ni ansies de figurar en lloc. Sempre he intentat treballar en equip. STIC TOTALMENT D'ACORD AMB EL SR. MANTIS QUAND DIU QUE SENSE "FER PINYA" no PODREM AVANÇAR. Martorell el que necesita es gent amb idees innovadores i gent amb ganes de pencar DESINTERESSADAMENT.

en TM a les 16:16 del dia 10/01/2008 ha replicat...
I jo estic d'acord amb tu, company
en TM a les 16:12 del dia 11/01/2008 ha replicat...
Llum, només dir-te que jo no t'he esmentat, i t'he contestat perquè has deixat la teva opinió. A partir d'aqui, cadscú fa el que creu convenient. Salut!
10/01/2008
13:42

Subscric el que dius.... Aquesta vegada, estem d'acord! :-)

?????
10/01/2008
14:15

EGB, si tenemos que esperar al 2026,para sacar al Boter, te quiero decir, que para ese año este pueblo sera la cola del Baix LLobregat,la prueba esta en los 16 años que llevamos de atraso,y la realidad solo es una y ahi esta,a chupar cola pueblerina...

en TM a ????? a les 16:18 del dia 10/01/2008 ha replicat...
Sólo de nosotr@s depende que eso no sea así. Salut!
egb
10/01/2008
16:46

A ???????: sí, sí, el 2026. Si les ana`lisis són errònies i no tenim valor per dir clarament que l'Arqué serà el candidat, ens equivoquem. Ha de ser 'l'home' des d'ara. S'ha de visulaitzar. Si no, se'ls dóna avantatge. I si no és l'arqué, la dora i sino l'Esme, que encara no ha donat tot el que podria donar a Martorell. O el mantis mateix. Toni, ets jove i tens discurs. Et mous, coneixes el poble, i ets valent. Algú, qui siguii, però que es visualitzi un lider.

UMP
10/01/2008
17:28

Ja ho tinc: creem la UPM-Units per Martorell, pel canvi, amb il.lusió i tota la força renovadora, sense exclusions, units la dreta recularà i veurem reneixer el Martorell que volem

TM
10/01/2008
19:15

errrr... gràcies per la part que em toca... però 1) hem d'anar sense pausa però sense pressa 2) aquesta discusió l'hem de tenir al si del partit, am és. No sé qui ets, però estàs invitat.

El de les peles
10/01/2008
20:02

Penseu una cosa: Martorell ja no te solars per creixer. Es dir no tenim fons de finançament per els equipements futurs. Pero si tenim uns 400 empleats municipals que haurem d'anar pagant els propers anys

No t'enten massa be.
10/01/2008
20:10

Perdoni senyor Mantis. Pero a la teva carta no dius masses coses concretes. Cada paragraf conté un topic o frase feta. Crec que has de concretar una mica més perque et podem entendre.

TMB
11/01/2008
00:35

Toni, te apreciamos, pero sácate la venda de los ojos. Con Dora y su marido no se va a ninguna parte. Con sus resultados electorales, cualquier político honrado habria dimitido. Si ZP saca los resultados que sacó ella, no creo que tarde en dimitir. Socialistas!!! organizaos, quitad las malas hierbas y empezad a ser una alternativa creible.

UAV
11/01/2008
09:14

No us queda res per tornar a governar Mantis. Si continueu fent el que esteu fotent fins ara ho teniu magre. Ah i pert cert, a mi l'Arque em sembla mes del mateix. Ell tb hi era al govern que el poble acaba de fer fora per incompetent i on TU tb hi eres..

Vilatà
11/01/2008
11:50

Benvolgut Sr. Mantis permeti'm que li faci una reflexió. Faci's càrrec que sóc una persona exigent però conscient d'això intento ser comprensiu. Puc entendre que se li escapi alguna falta d'ortografia però no que el text n'estigui ple. Fixi's que si vol el meu vot haurà de demostrar que no fa les coses a la babalà tal com sembla estar escrit aquest article. Faci's un favor a si mateix i al seu partit, corregeixi els seus textos i no doni la sensació de poca seriositat que és el que em transmet

en Victor a les 17:03 del dia 11/01/2008 ha replicat...
Li diu el mateix a Salvador Esteve per les errades gramaticals i ortogràfiques del seu bloc? Però clar, allà no es poden deixar comentaris!
Vilatà
11/01/2008
11:52

Espero que la meva visió crítica doni un nou impuls al seus escrits ja que no pretenc censurar-lo, simplement no podem oblidar les formes per només tocar fons. Salutacions.

Sí que cal avançar
11/01/2008
13:57

D'acord Toni, però... 1: estaries d'acord a ser el cap visible? 2.estaries d'acord amb ajuntar forces d'esquerra anti dreta boteriana i crear llista unitària? 3.estaries d'acord amb fer lesd paus amb erc després de les trampes deslleialsq uee ns van fer al govern tripartit? 4.no seria més fàcil fer una convocatòria assemblearia a totys els que volen un canvi que cobvidar-los a la seu d'un partit, que sempre fa una mica de por? 5.estàs d'acord de buscar més independents?

Sí que cal avançar
11/01/2008
14:00

7. estàs d'acord que es va fallar en la política de comunicació? 8. Per què es dubta de la Dora? 9.Si es dubta, li recopmenariesq ue plegués de regidora? Salut i república

Roobinjut
11/01/2008
15:55

Molt ben dit Vilatà, crec que ho he entés: És més important es escriure bé encara que no es digui res important que fer-ho malament i dir el que un mateix pensa. Aixins és com l'actual equip de govern ha conseguit tornar a poltronar-se

TM
11/01/2008
16:02

vilatà, on estan les faltes? Jo penso que el que molesta a alguns no és l'ortografia precissament...

A "No t'enten massa be."
11/01/2008
16:05

La frase "al menys s?ha posat les bases per fer impossible la reculada total que agradaria a Esteve i a la seva capelleta que no veu més enllà dels seus interessos immediats." que és: 1, un tòpic? 2. Una frase feta?

11/01/2008
17:12

Punt numero 1. Toni, el teu segon cognom és Religiosa? La Mantis Religiosa és la unica bestia capaç de menjar-se el seu fill per subsistir. No sé si és el que està passant al PSC de Martorell. I sobre l'Esteve, un cop coneguts Salvador i Dora... M'enteneu, oi?

Vilatà
11/01/2008
17:47

Senyor TM responent la seva petició per exemple tots i cada un dels "lo" que ha escrit. Una altra "te?n uneixen" ha de ser "t'uneixen" i és doble falta ja que l'apostrof es posa el més a la dreta possible. "Abans d'ell a haver un Marina" seria "abans d'ell hi ha d'haver un Marina"... I respecte a la seva insinuació li diré ser progressista no vol dir ser d'esquerres per exemple, és més actualment crec que els auto-anomenats d'esquerres mantenen un discurs de principi del S.XX en lloc del s.XXI.

Vilatà
11/01/2008
17:56

Fixi's també senyor Mantis que aquesta comunicació que vostè manté a l'amartorell amb la gent del poble que, al cap i a la fi som els que el llegim i l'haurem de votar, és una comunicació bidireccional. No perquè ens permetem escriure el que pensem sinó perquè vostè publica un article d'opinió i després contesta a la gent que li ha escrit. La gran virtut d'això és poder saber com és vostè. A mi m'ha produït una sensació de desencís quan vostè ha contestat les meves anteriors línies

en ENS PERMETEM?? a les 10:52 del dia 12/01/2008 ha replicat...
Dons jo estic cansat de que no publiquin els meus pensaments i les meves respostes. Que consti que NO ofenc res ni ningú segons la meva opinió, que és aixó UNA opinió més.
Vilatà
11/01/2008
17:59

Jo espero dels polítics que siguin objectius, no es deixin endur pels seus sentiments i a més tinguin la virtut de saber rectificar (que com diuen és de savis). Malauradament no és el que ara mateix vostè m'ha transmès. Una última cosa li dic, poca gent li dirà les coses que pensa tan clarament com he estat en aquestes línies. Li desitjo el millor, bon cap de setmana.

Llum Saumell i Pascual :-)
11/01/2008
18:42

Gràcies,TM, algún dia xerrarem cara a cara:crec que t'equivoques, molt!, al dir que ja veus amb qui NO aniria o qui amb molesta. COm ja he dit,sóc partidària del diàleg i el fer pinya i si algú fallaria,seria jo perquè no em veig capaç d'arribar a certs acords.Amb la majoria dels de la llista de politica ficció aquesta(a 1 no el conec)me n'aniria de copes, de debat o a treballar en temes puntuals... és més, HO HE FET.Perdoneu-me si he ofés algu.No era la meva intenció.

Herodoto
11/01/2008
18:48

Me parece indigno y poco inteligente incluir a nadie en una lista desde el anonimato. Me parece indigno y poco inteligente no escuchar las respuestas. Me parece tan solo poco inteligente y manipulador apuntar con una manguera para que se mojen todos menos tú, te dieron elegantemente cafe para todos, sé listo, sé agua, amigo. Y ni me contestes, no hace falta.

Jordi Serrats
14/01/2008
12:30

El dia que jo decideixi estar en una llista, aquesta serà per recolzar a una gent que realment tinguis ganes per millorar el nostre poble tant el dia a dia com en un futur próxim i deixi la hipocresia del quedar bé per aconseguir vots i pencar de valent sent valent, osigui que dubtu que mai ninigú vulgui que jo pertanyi en alguna llista politica d'ambit majoritari.

ADN
14/01/2008
12:54

Ben dit Jordi, ben dit. Ben dit Herodoto, ben dit. Ben dit Llum. A "si que cal avançar", tot i estar d'acord amb algunes coses... perquè en la teva llista de "consens" (?) d'esquerres no hi ha ningú de CUP i sí hi ha algú de Ciutadans (el partit no el veig d'esquerres)? i... no hi ha ningú a CiU vàlid? potser no tots són tan pro-boter... ni a l'actual IC o ERC?

TM a desconegut
14/01/2008
15:48

Et corregeixo: la mantis (femella) a qui es menja és al mascle

TM a senyor Vilatà 1
14/01/2008
15:53

Doncs no hi ha havia per tant, amb les faltes! Els (dos) "lo" ja sé que és incorrecte, però queria transmetre un tó coloquial (ja sap que parlant tothom el fa servir). En el "te?n uneixen" té tota la raó. I amb el Marina és un error de picar. Pensi que és un article personal meu i no vull emprenyar a ningú per les correccions...

TM a senyor Vilatà 2
14/01/2008
15:57

Per "lo" demés, gràcies pels seus desitjos i la seva opinió. Una pregunta, ¿el fer que l'hagi desncisat vol dir que estava encisat? Continuem parlant, si així el desitja. Cuidi's ;-)

TM a Llum
14/01/2008
15:59

Encantat de poder xerrar amb tu quan vulguis. Salut!

Jordi Serrats
15/01/2008
09:21

Està clà que cal avançar; però CAP A ON ?? Cap els nacionalistes de dretes que l'únic que volen es poder, per enriquirse personalment (NO TOTS) o cap els "dícense" d'esquerres que l'únic que fan es marejar la perdiu sense haver traçat una linia MAI. Els únics que tenien idees innovadores, fresques i de futur eren alguns joves segadors un pel desorientats en l'actualitat. Cal avançar . . . ON ETS ?!

Red Devil );->
15/01/2008
15:13

Molt bé, nois (TM i JS) menys mal que queda algú amb trempera ;-D

[ Fer comentari ]

     

El teu comentari ...

La IP del teu ordinador és: 54.37.205.123  
Nom
Autentifica't amb facebook i el comentari es publicarà automàticament
Comentari
(màxim 500 caràcters!)
 
Quins caràcters hi veus?
 
>> Publicar comentari >>         
 

Abril2024

DlDmDcDjDvDsDg
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

Publicitat



-->









acpg

acpg





  Un producte de:

www.aMartorell.com