aMartorell.com

L�App cultural de l�Ajuntament de Martorell   
Pàgina principal >> Política >> Montilla expulsa Jordi López
Noticia

Montilla expulsa Jordi López

aMartorell.com
11/10/2006

Comparteix

(Font: www.lavanguardia.es)

El primer secretario del PSC, José Montilla, ha ordenado la "expulsión fulminante" del partido del responsable de las juventudes socialistas en Martorell, Jordi López Forn, que ayer participó en la manifestación contra el PP que derivó en ataques a Josep Piqué y Angel Acebes, según fuentes socialistas. Jordi López ha admitido en un comunicado que él y otros miembros de la JSC participaron en la protesta.



Es la primera víctima política de estos sucesos condenados hoy por el president de la Generalitat, la Mesa del Parlament y los principales líderes políticos catalanes. Pasqual Maragall calificó de "fascismo" la agresión. Por su parte, Piqué lamentó no haber recibido todavía ninguna llamada de ningún dirigente político.


Tras una protesta contra un acto electoral del PP en el que Acebes y Piqué fueron zarandeados e insultados, López ha emitido un comunicado en el que afirma: "hemos hecho una manifestación pacífica para reivindicar toda aquella actitud que ha adquirido el PP hacia Catalunya y hacia sus ciudadanos, y, a la vez, sobre todo, a aquellos referentes en contra de Catalunya e insultos por parte de dirigentesespañoles del partido como el secretario general Angel Acebes".


En este comunicado, Jordi López Font admite que "hemos gritado" y "nos hemos manifestado pacíficamente", pero "en ningún momento hemos intentado agredir ni hemos lanzado objetos o huevos como se ha dicho". En el mismo comunicado, Jordi López asegura, en relación a las peticiones de condena de Piqué por los incidentes, que "hemos ejercido un derecho que como ciudadanos tenemos", y añade que es una "vergüenza que venga una persona como Angel Acebes cuando desprecia a Catalunya", al tiempo que denuncia la actitud de la Guardia Civil "y su abuso contra la gente que nos manifestábamos pacíficamente".


Desde el PSC se argumenta la suspensión de López Forn en que el partido "no acoge a nadie que no respete" las libertades democráticas.


Por contra, desde la Joventut Socialista de Catalunya (JSC), su primer secretario, Raul Moreno, hablaba de una "baja temporal de la militancia" de López y la apertura de un proceso de medidas disciplinarias. No obstante, la JSC rechazaron los argumentos del responsable de las juventudes en Martorell.

"Lo que vimos ayer en Martorell es fascismo. No hay nada más que decir", señaló Maragall en París tras la firma de un convenio con la Agencia de la ONU para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO). El presidente de la Generalitat manifestó su "condena absoluta por lo que sucedió" e insistió en "la necesidad de evitarlo" en el futuro. Atribuyó la agresión a "grupúsculos de carácter fascista" que "deben ser perseguidos" porque lo que cometieron "es un delito". El jefe del Gobierno catalán consideró que "estos grupos son una amenaza real (...) para los derechos de todos los ciudadanos" y afirmó que se tiene que combatirlos "desde la acción policial".


Por su parte, el president del Parlament, Ernest Benach, consideró "intolerables" actos como los de ayer y reclamó a "los ciudadanos de Catalunya respeto a la libertad de todos los partidos políticos a expresar sus ideas", más aún "encontrándonos en campaña electoral", puesto que de otra forma el proceso podría "quedar desvirtuado".


El presidente de la Cámara catalana hizo un llamamiento "a la ciudadanía y a los partidos políticos" para que la campaña electoral que arranca este domingo de cara a las elecciones del 1 de noviembre se desarrolle "en el máximo respeto a la libertad y la convivencia que ha caracterizado siempre a Catalunya".


Montilla condenó también "con contundencia" estos actos perpetrados por "intransigentes" que son "una muestra de que también hay intolerantes en casa nuestra". En declaraciones tras un coloquio en el Círculo de Infraestructuras, Montilla dijo que "seguramente en Catalunya ningún candidato está más lejos del PP que yo", algo que no le ha impedido condenar "sin ningún tipo de paliativos" los ataques y mostrar su "solidaridad" con los populares.


"El PP y sus dirigentes tienen derecho a expresarse y a hacer sus actos", ha apuntado Montilla, quien remachó: "Hace falta que los ciudadanos de Catalunya tengan respecto hacia el PP, hacia sus militantes y simpatizantes, porque son catalanes, porque son ciudadanos".


El presidente de IC-V, Joan Saura, condenó de forma "muy contundente" la "agresión". Saura aseguró que los incidentes "en absoluto expresan el clima de tolerancia que hay en Catalunya", y mostró su rechazo "a este tipo de actos". Asimismo, Saura hizo un llamamiento "a que los partidos no generemos crispación", y añadió que "no hay ninguna justificación a un intento de agresión".


El candidato de CiU a la presidencia de la Generalitat, Artur Mas, expresó su "rotunda" condena por estos "actos violentos" un incidente que a su juicio "traspasó las líneas rojas". Mas afirmó que "aunque no nos gusten las ideas de otros hay que respetarlas" y remarcó que "las ideas del PP respecto a Catalunya se pueden combatir democráticamente".


Por su parte, el secretario general de CiU y su portavoz en el Congreso, Josep Antoni Duran i Lleida, reiteró su condena aunque señaló que no cree necesario telefonear al líder del PP catalán para mostrarle su solidaridad y recordó que él no recibió su llamada cuando fue víctima de un intento de boicot en Sevilla. "El señor Piqué lo que tiene es ganas de quejarse", apuntó.


El presidente de ERC, Josep Lluís Carod Rovira, condenó los incidentes pero sugirió que algún especialista en símbolos observe la secuencia completa, desde que los dirigentes del PP entran en el acto hasta que salen, "porque quizá sacarían alguna conclusión". "Todo el mundo tiene derecho a expresarse y a defender sus convicciones", señaló Carod Rovira, quien aplaudió el hecho de que por lo menos los dirigentes 'populares' hayan podido celebrar finalmente el acto. Y es que, según se lamentó, "fuera de Catalunya" a él se le hace muy difícil celebrar una convocatoria política.


Tras condenar explícitamente lo sucedido ayer, a pesar de no haber visto las imágenes, sugirió que algún especialista en símbolos observe toda la secuencia, desde que Acebes y Piqué entran en el acto hasta que salen, observando su cara y sus gestos, porque quizá, de esta forma, "se podría sacar alguna conclusión".


Por su parte, el presidente del PP de Catalunya, Josep Piqué, pidió de nuevo una "reacción cívica y política" a las agresiones sufridas ayer y manifestó que "lo que más me duele es que todavía no he recibido ninguna llamada de ningún dirigente político catalán". Luego ironizó que "igual hoy" llamaban.


Piqué aseguró que actos como los de ayer "afectan a la salud democrática de la sociedad catalana" porque "no es ni normal, ni admirable ni tolerable" que "una fuerza parlamentaria no se pueda expresar en libertad en Catalunya".


La vicepresidenta primera del Gobierno, María Teresa Fernández de la Vega, expresó también su "condena sin paliativos". Eso sí, a continuación, hizo un llamamiento para "serenar el debate" y no hacer declaraciones que contribuyan a "una mayor crispación".


Poco antes, el portavoz del PP en el Congreso, Eduardo Zaplana, responsabilizaba al jefe del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, de los ataques. Zaplana consideró a Zapatero el "responsable claro" de esta situación por auspiciar una política de "enfrentamiento, conflicto y tensión territorial" en España.

Finalmente, el presidente del Parlamento Europeo, Josep Borrell, expresó su condena "enérgica" por los ataques y recordó que "nada justifica la violencia".

[ Fer comentari ]

Martorellenc
11/10/2006
17:15

fem algo, si us plau

nina
11/10/2006
17:19

no us doneu conte que tots son iguals, i que en el fons tots es fan costat i els que reben son els que surten al carrer. Es patetic.

sueca
11/10/2006
17:40

quien manipula la prensa de martorell el unico del psc que estava y resurta que es el unico curpable de toda la movida de ayer que bien le ha ido a la oposicion este nombre

Mariona
11/10/2006
17:45

Me'n faig creus de tot plegat. Violents, agressors, antidemocràtics... Quina farsa i quina poca vergonya!! Manipuladors i feixistes. És la puta democràcia de partits... quins polítics més rastreros. ALmenys han sentit el que pensa part del poble!

11/10/2006
17:49

La medios de comunicasion de Martorell no son sinceros y tendria que dementir los hechos solo una persona del jsc estava pero ya tiene cabeza de turco y como savemos de que tendencia es la radio y sus componentes le han ido muy bien tener el nom

11/10/2006
17:59

Como es posible que en todos los medios de comunicasion solo se nombra el nombre de jsc y solo partisipo una sola persona a quien veneficia esta manipulacion solo a los "conber "que estava todos observando y posible aliados del pp

()
11/10/2006
18:19

jordi estem amb tu, et fan pagar els plats trecats...hi a molt per millorar en aquesta societat de provocacio´i mentida. el pp va venir a provocar... saben que no podem perdonar que ens enganyessin amb el 11M

()
11/10/2006
18:21

el psc el portem al cor amb carnet o sensa ... creix estudia i participa amb la millora de la nostra societat el futur es ostre .. dels joves

anna c
11/10/2006
18:24

molt bé crec que el pp en treu partit son un f d p .. no tenen vergonya , fan masters per aprendre a fotre al poble

nota de prensa
11/10/2006
18:28

llopis, jo no es que sigui un fidel seguidor teu, pero no trobo just que no puguis expressar la teva opinió lliurement. Si aixó es democracia... como coño será la dictadura!!!

MANOLO
11/10/2006
18:35

Completament d'acord amb "nota de premsa"... hi han coses que t'imagines com son, tampoc som tant ingenus. Però quan les veus i les vius t'adones de la mena de democràcia que tenim... que trist!

Llum
11/10/2006
18:47

He vist les imatges per Antena 3 i semblava un camp de batalla, relacinat amb els aldarulls de la mani per l'habitatge digne. Després he vist cóm tractàven la notícia a una tertúlia d'ETB i la cosa semblava molt diferent...

serri
11/10/2006
18:50

Jo també estava ahir al centre cultural de Martorell i puc constatar que no varen haver ni agresions ni llançaments d'objectes, simplement volíem escridassar per demostrar el nostre desacord del discurs constant del sr ACEBES contra la nostra nació.

Llum2
11/10/2006
18:52

imagino que hi havia que no seguie consignes de cap partit, ni que tots volien protestar pel mateix i qu ela majoria no volia ser violent (tot i que trobar-te segons com a un guàrdia civil al davant pot neguitejar i posar-te agressiu..

Llum3
11/10/2006
18:59

no estic ni estaré mai d'acord en actituds violentes i per poc que m'agradi, també el PP té dret a expressar-se i a fer la seva feina mitinera, i exercint el mateix dret, si no esteu d'acord amb el que es diu a la ràdio de tots, la municipal...

MANOLO
11/10/2006
19:00

Que no Llum, que no... que no hubo agresiones... gritos y ruido el que quieras, pero agresiones no... y los que provocaban eran los guardias... pero bien!

IamwhatIam
11/10/2006
19:02

I si haguessin estat els del PP qui cridés als altres en un mitin del seu partit ? Els del PP són uns impresentables, pero la democràcia ha costat molt com per que quatre exaltats ens tirin pedres a la nostra teulada. Si no ens agraden, no s'hi va i

Llum4
11/10/2006
19:04

truqueu i féu arribar la vostra opinió i la vostra visió... Potser no tenen totes les dades... Empreu els mitjans més propers que teniu!

IamwhatIam
11/10/2006
19:04

fent que es quedin sols és el millor càstig. Ah, i recordeu que TOTHOM ha condemnat això. mai es pot justificar el pollastre. maduresa, si usplau, que si justifiquem coses així tot pot créixer i esquitxar-nos a nosaltres, els demòcrates amb seny

Llum altre cop
11/10/2006
19:11

M'ho crec que no hubo agressiones Manolo. I quan dic truqueu, vull dir a la ràdio. "I am", també n'hi ha que ho fan i reventen manis pacífiques...

Llum
11/10/2006
19:13

... però reitero que no és la millor via, per molt que ens provoquin...

Salvador
11/10/2006
19:15

jo estaba alla i les agressions i violencia que diuen no es certa. Pitjor tot els politics, que s'informin, després opinin, nomes els interessa la seva ascenció politica,Montilla, Maragall,Saura,Benach, Mas. Com os atreviu a opinar sense saber?????

MANOLO
11/10/2006
19:18

Completament d'acord amb en Salvador. Els polítics han opinat en funció d'interessos i no de la veritat. Suposo que és allò de la "dona del César no només ha de ser honesta, també ho ha de semblar"

MANOLO
11/10/2006
19:20

Hem de reconèixer que les imatges de la premsa semblen una cosa, però els que hi erem sabem que el que sembla no és la veritat... que fort! Insistexo, són coses que imagines que són així, però que quan les vius i les veus, flipes! Pobre Jordi...!

MANOLO
11/10/2006
19:22

"Iam"... no s'haguessin quedat sols, portàven la clequa amb autobús... de fet, de peperos de Martorell n'hi havia el mateix que guardia civils al principi... 7

Juligancat
11/10/2006
19:30

Primer de tot vull dir que stic amb tu llopis. Tú que jo has fet molt pel PSC i ara ja veus com les gasten els apoltronats. Per 4 crits contra els fatxes (ex-franquistes) Martorell es convertirà en la ciudad sin ley ? Prou de MENTIDES !!!

*
11/10/2006
19:36

Crec que aquest tema està agafant una gran magnitud a la que això és un cas aïllat. El PP s'està afavorint de la expulsió del Jordi, i ho agafa com una excusa. Aquest no és el camí perquè el PP perdi vots.

IamwhatIam
11/10/2006
21:04

Penso que no se'ls pot posar fàcil amb "contramanis" que els permeten ser victimistes. Cadascú a omplir els seus mitings amb o sense autobusos. Al final, la gent solament pot votar una vegada i treuran el que tenen, es a dir, poc. No regaleu vots !!

Giancarlo
11/10/2006
21:06

No se si meu sentit parlan a Rac1 amb el Toni Clapés. Han volgit atacar al Mantis i els he dit que no era correcta i que erem de totes les ideologies els que estavem allí, tan sols per lluitar per la dignitat del nostre pais.

SIBUX
11/10/2006
21:44

AVUÍ TOTS SOM LLOPIS!!! anim tiu!

Adrià Sariols
11/10/2006
22:12

Jo també sóc llopis, estem amb tu. Per una democràcia justa. Aturem la manipulació en els mitjans de comunicació.

Anna
11/10/2006
22:22

Un que dóna la seva opinió i a la mínima el foten fora...Aquí veiem com funciona la seva llibertat d'expressió! Perquè els militants de les diferents organitzacions, abans que això són persones individuals amb criteri propi i dret a expressar-lo.

Maite
11/10/2006
22:24

Llopis, sap greu el que t'han fet. Obre els ulls, que el teu partit no és el que vol fer veure. Quina pena Montilla. Us heu retratat. Per què insisteixen en el tema agressions? Si es consideren agressions els insults, el PP ho fa constantment ..

11/10/2006
22:25

Els que vàrem estar allà sabem bé que és el que NO va passar.

Maite
11/10/2006
22:27

Els que vàrem estar allà sabem bé que és el que NO va passar.

MONTSE A.
11/10/2006
22:33

De veritat que la informació que s'està donant no es la real. Allà hi havia gent gran, gent jove, gent amb cotxes... Si realment hi hagues hagut tanta violencia, no creieu que aquesta gent hagues rebut? A mes a mes dintre del centre cultural es feian

MONTSE A.
11/10/2006
22:35

les activitats normals, classes d'angès, biblioteca, etc... Als jardind de davant del centre cultural, els nens seguien jugant i els pares estaven als banc sentats. Realment va haver tanta violencia? o es el que volen fer creure?

MONTSE A.
11/10/2006
22:37

Perque ningú parla d'un home d'uns 50 anys bastant gros, amb un mòbil penjat del coll i que era el que realment va anar a provocar al jovent? Perque no hi han fotos d'aquest home? Perque no interesa.......

Albert
11/10/2006
22:41

lo de ahi va ser una vergonya per nostre poble, erar tots el hipis de martorell, los que no trabellen ni fan res.

en Marina a les 02:05 del dia 12/10/2006 ha replicat...
Jo hi era, i ni sóc hippie, ni radical, ni independentista...I perdoni vostè, però jo just arribava de la feina, com gran part dels que èrem allà. Ah! I també penso, cosa que sembla que no està gaire de moda últimament...
en SIBUX a les 08:15 del dia 12/10/2006 ha replicat...
m'agradaria, que aixo un dia m'ho diesssia a la cara, si es que t'atreveixes, tio listo.
ReDevil
11/10/2006
23:29

Llopis, això no és el final de res, sinò el començament de quelcom COLLONUT!!! ;-)

en Pep a les 17:56 del dia 18/10/2006 ha replicat...
albert , no se de kn peli as sortit, pero ets patetic
en escurço negre a les 18:15 del dia 18/10/2006 ha replicat...
tu si que ets una vergonya pel nostre poble, ah!, i no tens ni p. i del que fá la gent, aixis que no parlis. per dir tonteries ja tens els teus amics del pp.
tripartit
12/10/2006
01:44

no saps qui soc però t'animo en aquest mal moment i un dia et diré en directe qu era jo...ara no puc

G 1
12/10/2006
10:20

Ha sido una estrategia del PP muy bien medida. Ha tenido el efecto esperado y estarán contentos del éxito y de la autopropaganda a nivel nacional. Mi parecer es que no debiéramos haber ido nadie, "el mejor desprecio es no hacer aprecio".

G 2
12/10/2006
10:24

A la misma hora, Montilla y Zapatero estaban dando un miting preelectoral en Sabadell. Yo, si fuera del PSC hubiera tenido claro donde asistir. ¿Qué porras hacían allí miembros de las JSC y concejales socialistas?

G 3
12/10/2006
10:27

Definitivamente el PP nos ha metido un gol. Hemos caído en las provocaciones. Ahora tendremos que remontar el resultado... pero en las urnas.

cesc
12/10/2006
11:13

Ànims Llopis!! ara no t'enfonsis!! són tots una colla de.... i només miren per els seus interessos, vull dir, la seva butxaca, i ningú és mullarà si es posa en perill la seva butxaca...si ha de pringar algú que sigui un altre...(poble, Llopis, Antich

Pep Garcia
12/10/2006
11:14

Hem d'estar orgullosos que a Martorell es va rebutjar a Angel Acebes pacíficament, tots ho sabem. Llopis, estem amb tu. He alucinat amb la maquinària del sistema

AbrilMartorell
12/10/2006
11:23

Hi llegit a "El Periodico" que ahir a t5 van posar unes imatges del secretari d´organització del PP de Catal. Xavier Garcia Albiol, agredint a un noi que portaba una caçola, doncs que el facin fora ja! Sort Llopis!

Rosa
12/10/2006
11:37

Si senyors, aixo es una estrategia del pp per que es parli mes dells.

!!
12/10/2006
11:46

home Pep si aixo es rebutjar pacificament no se que sera amb violencia

Vicenç
12/10/2006
13:34

Jo no vaig veure cap agressió física per part de cap manifestant, el que si vaig veure a 8 f... de p... vestits de verd repartint llenya kuan es podien haver limitat a emputjar a la gent. Obrim el ulls aquesta democràcia és una merda...

Vicenç
12/10/2006
13:37

... i tots els partits polítics uns interesats, només volen el poder!!!

BEREN
12/10/2006
15:48

JORDI ESTEM AMB TU, JO SE Q TU ETS SUPER PACIFIC. SON UNS MENTIDERS I UNS MANIPULADORS, NO TENEN VERGONYA. ANIMS Q TU VALS MOLT!!!

...
12/10/2006
19:09

I que cony fa l'alcaldessa? Hauría de sortir i negar totes les mentides que s'estàn dient i hauría de sortir a defensar el nostre poble i la nostre gent que per això la paguem!!! o es que vols anar-hi al parlament i x això acotes el cap amb montilla?

cnc
12/10/2006
19:12

Es veritat! ni el PSC ajuda a la gent del seu pròpi equip. Ànims Jordi. DORA DIMISSIÓ!!!!

Jordi Bernadí
12/10/2006
19:40

Penso que enlloc de discutir-nos entre nosaltres el que hauriem de fer és intentar que els diversos mitjans sab´essin la veritat i així podriem fer callar als mentiders. (vaig veure un senyor amb una càmera de video, potser ell...)

alucino
13/10/2006
11:44

Simplemente ver a gente que intenta jusitificar lo injustificable habla de su condición como persona, igual que aquel que al enterarse de que su vecino le ha dado una paliza a su mujer comenta a los demas "algo habrá hecho".

Milton
13/10/2006
11:50

Endevant Llopis, no soc sociata pero tots els partits catalans defensem la mateixa causa (PP, NO). Anims i endevant.

L'ull del diable
13/10/2006
12:08

Llopis, tu saps a ke en akesta web em tingut punts de visió diferents. Per una vegada que anem junts (de la mà) en contra dels ingrats, rebs de valent. Em sap molt greu el ke t'estant fent "els teus". Jo et donc TOT el meu suport. ANIMS i ENDAVANT

Jordi'i
13/10/2006
12:23

Heu sentit el ke diuen ke ha dit el PP Montilla: "ningún candidato está mas lejos del PP que yo". Però actúes com ell, fulminant al jove socialista català Martorellenc per netejar la teva imatge (i asegurarte una nova poltrona)

Giancarlo
15/10/2006
23:45

Albert. ets repugnant.

Mercè
16/10/2006
00:11

Albert que ets dels anys 60?es per lo dels hippis.No jutgis tan rapidament o es que es fet una enquesta per saber si treballen o no? Pot ser que la manera de fer sentir al PP que no es ven rebut no fos la correcta.Lo millor seria fer el vuit ignorals

LaChuski
16/10/2006
23:56

Montse A. El tio este que dices del movil colgado con cara de asqueroso se llama España.

MONTSE A.
17/10/2006
00:40

LaChuski, con ese nombre no podia ser de otra manera...

escurço negre
18/10/2006
18:25

la meva resposta d´abans es per l´Albert, no pel redevil, es clar.

Messi
22/10/2006
13:49

Albert, em sembla que no tens ni idea. La majoria del que tu dius "hippies", que vaig veure allà, treballen, estudien i tenen el cap més ben posat que tu !! Tu que ets ? Un "neng de Castefa" ?

Juligancat
24/10/2006
20:20

Sr. D. Albert, on eren els hippys. Ja apenes n'hi han en akesta civilització consumista. Hi erem TOTS els ke rebutjem la prepotencia anticatalanista de gent que menja gracies a nosaltres. Potser com TU

ânec
24/10/2006
21:00

senyor albert em sembla un pocavergonya feixista xapat a la antigua!!!potul!!!!Voste que creu ke ser hippie es ser un gandul i no fotre brot!!doncs va mol equivocat Sr. de l'opus!

ânec
24/10/2006
21:02

pp minim no sr.albert?????

anec
24/10/2006
21:04

no messi,lalbert es un fatxa ke no folla ni deixa follar!!!!!

Jordi'i
30/10/2006
11:36

I pensa que el, més que posible, futur President de la Generalitat de Catalunya es tant dictador dins del seu partit fotent fora a l'únic noi de les joventuts catalanistes que es mou per ací, que farà un cop sigui el màxim mandatari d'akest pais

Char-li
31/10/2006
12:11

Mu bien paisano, a los catalanes hay que mantenerlos a ralla y a la minima echarlos que si no te van a quitar el puesto de Jefe de esta región.

Yo Patán
06/11/2006
18:57

Como sois la muchachada de Martorell.... menudo villorio de labriegos.

[ Fer comentari ]

     

El teu comentari ...

La IP del teu ordinador és: 54.37.205.123  
Nom
Autentifica't amb facebook i el comentari es publicarà automàticament
Comentari
(màxim 500 caràcters!)
 
Quins caràcters hi veus?
 
>> Publicar comentari >>         
 

Abril2024

DlDmDcDjDvDsDg
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

Publicitat



-->









acpg

acpg





  Un producte de:

www.aMartorell.com